آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مردم وفادار و با بصیرت ایران اسلامی افزود: مردمی که در سراسر کشور در صحنه حاضر شدند و علیه فتنه‌ای که پشت سرش مسلما قدرت های سلطه‌گر بودند به گونه ای قیام و حرکت کرده که الحمد الله آتش فتنه را خاموش کردند.

وی اظهار داشت: فتنه‌ای که مسلما برخی از کشورهای غربی، برای آن هزینه های گزافی کرده بودند تا بر موج اعتراضات مردمی سوار شوند و آن را تبدیل به آشوب و جریان براندازی کنند در حالی که حتما حد فاصل روشنی میان اعتراض و انتقاد و بین فتنه گری و آشوبگری و تخریب وجود دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انتقاد حق مردم است و به نفع مسئولان است که انتقادات مردم را بشنوند، خاطر نشان کرد: فشارهای اقتصادی در سال های اخیر حتما مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که باید همه بخصوص دولت و دستگاه های اجرایی و البته قوای دیگر به آن توجه داشته و در حل آن جهادگونه عمل کنند.

وی در ادامه به موضوع تخریب های آشوبگران اشاره کرد و افزود: مساله تخریب و آشوب موضوع دیگری است. این که بانک ها را به آتش بکشند، کارگاه های شخصی مردم را به آتش بکشند. عده ای زیادی را در این شرایط دشوار بیکار کنند و اموال عمومی را تخریب کنند و مورد هجمه قرار بدهند این ها انتقاد نیستند و دشمنان برای این کار سرمایه گذاری کرده بودند و هزینه های گزاف کرده بودند که بهره ببرند که به لطف حق تعالی، به فضل الهی با حرکت عظیم و پر جوش مردم در سراسر کشور این فتنه خاموش شد منتها برای مسئولان، مسئولیت بزرگتری پدید آمد که به فکر حل مشکلات مردم باشند، اقناع افکار عمومی داشته باشند و مردم را در جریان بگذارند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: هیچ سرمایه ای بزرگتر از خود مردم در حل مشکلات نیستند و تببین ها و توضیح ها باید به سویی باشد که اقناع عمومی و رضایتمندی مردم را در بر داشته باشند. مردم بصیر و فهیم ایران که وقتی به این نتیجه می رسند که دشمن در پشت صحنه فتنه انگیزی می کند به صحنه می آیند و مقابله می کنند.

وی تاکید کرد: اگر مسائل برایشان مطرح بشود حتما برای حل مشکلات کمک می کنند لذا باید در اینجا هم تشکر و تکریم و تعظیم کنیم نسبت به این حرکت عظیم و پر معنای مردم در سراسر کشور و هم درخواست کنیم از همه مسئولان و نهادها که هر آنچه برایشان ممکن است برای حل مشکلات مردم، ان شا الله انجام دهند تا مشکلات مردم مرتفع شود.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نکته دوم تبریک و تهنیت است به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان بسیج مستضعفین واقعا فکری که حضرت امام راحل القا کرد و بر اساس آن این سازمان تاسیس شد اندیشه بلندی بود با تاثیرات شگرف و عمده اهمیت این سازمان مردمی بودن آن است که از میان توده های مردمی با اتکای به مردم مشکلات را حل کنند. در زمان دفاع مقدس در صحنه بودند و بعد از دفاع مقدس هم در سازندگی کشور هر کجا که توان داشتند در میدان بودند و امروز هم در میدان هستند.

وی گفت: باید افراد جهادی در میدان باشند، افرادی که از جنس خود مردم باشند. این موضوع در بسیج متبلور است. هم کار جهادی و هم اهداف الهی و ارزش های الهی. این ترکیب، ترکیبی معنوی و انقلابی است که امیدواریم که خداوند به همه بسیجیان توفیق بدهد و به ما هم توفیق قدردانی و همراهی بدهد تا این مسیر ادامه پیدا کند و مشکلات کشور با کار جهادی و با حضور بسیجی و بسیجی گونه در سراسر کشور مشکلات حل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.