صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز (۷ آذرماه) برای مناطقی از شمال غرب و غرب بارش باران در بعضی ساعات همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف و در برخی مناطق جنوب غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز (۷ آذرماه) به تدریج از شدت آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته می‌شود، تصریح کرد: فردا (۸ آذرماه) در برخی مناطق شمال غرب و غرب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در جنوب و جزایر شمال خلیج فارس بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ آذرماه) در بیشتر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و مجددا از اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه (۱۰ و ۱۱ آذرماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور ابتدا غرب و جنوب غرب و به تدریج برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته وی طی روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف همراه با کاهش محسوس دما حدود پنج تا هفت درجه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا یکشنبه (۷ تا ۱۰ آذرماه) برای اغلب مناطق کشور شاهد روند تدریجی افزایش دما خواهیم بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز اینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ آذرماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۶ درجه و حداکثر درجه ۱۲ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۹ آذرماه) نیز کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.