محسن حاجی‌میرزایی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی رفاهی مهر فرهنگیان که در منطقه ۵ تهران برگزار شد با بیان اینکه معلمی غنی‌ترین شغل هستی است گفت: اگر این چنین نبود خداوند پیغمبران را برای شغل دیگری می‌فرستاد. معلمی شغلی با شرافت و غنی است.

وی افزود: دنیا و آخرت قلمرو معلمی است و آنچه در دنیا داریم بیش از هر کس دیگری مرهون نقش آفرینی معلم است. معتقدیم اگر نقشی به درستی ایفا شود، پایدارترین نقش هستی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه باید با تمام توان برای نقش آفرینی این شغل تلاش کنیم گفت: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم به این نکته توجه داشتم که آینده این کشور مبتنی بر چگونگی فعالیت فعلی معلمان ساخته خواهد شد، باید ماموریت همه دلسوزان این کشور توجه به معلمان باشد.

وی افزود: طبق وعده‌ای که دادیم رتبه بندی معلمان را تصویب کردیم تا گامی در جهت احترام به ساحت معلم باشد، برای مسکن معلمان نیز اخیرا توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی داشتیم. همچنین برای تقویت بیمه تکمیلی تلاش‌های گسترده‌ای در دست اقدام داریم. 

حاجی میرزایی با اشاره به جایگاه معلم اظهار کرد: مجموعه کاستی‌ها طی زمانهای گذشته باعث شده است که این جایگاه رفیع در اندازه‌های واقعی مشاهده نشود. باید تلاش کنیم که این جایگاه واقعی و مطلوب باشد تا بتوانیم آینده درخشان‌تری برای معلمان بسازیم.

مرکز آموزشی رفاهی مهر فرهنگیان منطقه ۵ آموزش و پرورش دارای حدود ۳۰۰۰ متر بنا، ۴۱ سوییت چهارتخته و سه تخته در سه طبقه بوده و به امکانات رستوران، کافی شاپ، سالن ورزشی و سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند مجهز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.