تعدادی از معترضان سه‌شنبه شب هفته جاری به دفتر «التیار الوطنی الحر» وابسته به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، در طرابلس واقع در شمال لبنان حمله کردند و پرچم این جریان را از ساختمان پایین کشیدند.

همزمان، یک بمب در نزدیکی خیابان منتهی به این دفتر کشف و خنثی شده است.

امروز (پنجشنبه) گزارش داد ارتش لبنان در عملیاتی گسترده به دنبال شناسایی و بازداشت عاملان آشوب طرابلس و متعرضان به دفتر التیار الوطنی است.

ارتش لبنان دیروز اعلام کرد، ۵۱ نظامی در مناطق مختلف این کشور زخمی شده‌اند. در بیانیه ارتش آمده بود، ۳۳ نظامی در حوادث طرابلس ، ۱۰ نظامی در مناطق «عین الرمانه» و «الشباح» در جنوب بیروت، هشت نظامی در «بکفیا» در «جبل لبنان» زخمی شده‌اند. در جریان این عملیات‌ها، ۱۶ نفر هم بازداشت شده‌اند و بازجویی از آنها آغاز شده است.

لبنان از بیست و پنجم مهرماه درگیر اعتراضات مردمی است و از زمان استعفای«سعد الحریری» در هفتم آبان ماه، دولت جدید در این کشور هنوز تشکیل نشده و رایزنی‌ها در سایه اختلافات سیاسیون ادامه دارد.

پمپ‌بنزین‌های لبنان هم از امروز در سرتاسر این کشور اعتصاب نامحدود آغاز کردند. بر اساس گزارش روزنامه «النهار»، «اتحادیه ایستگاه‌های سوخت» دیروز با صدور بیانیه‌ای از آغاز اعتصاب  از امروز خبر داد و اعلام کرد: «این تصمیم با توجه به حجم ضررهای رو به افزایش این بخش گرفته شده است، خسارت‌هایی که در نتیجه افزایش قیمت دلار در بازار آزاد است و از همین دلارهای برای وارد کردن سوخت استفاده می‌شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.