آبه در جمع خبرنگاران گفت: «پرتاب‌ متعدد موشک توسط کره‌ شمالی چالشی جدی نه فقط برای ژاپن بلکه برای جامعه جهانی است».

نخست‌وزیر ژاپن افزود: «جهت پایش اوضاع، در ارتباط نزدیک با آمریکا، کره جنوبی و جامعه جهانی خواهیم ماند. هوشیاریمان را جهت حفاظت از امنیت و دارایی‌های مردم ژاپن افزایش می‌دهیم».

آبه این سخنان را پس از آن بیان کرد که خدمات امنیت دریایی ژاپن شلیک پرتابه از سوی پیونگ‌یانگ را تأیید کرد.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد که کره شمالی حداقل یک پرتابه نامشخص را شلیک کرده است.

همچنین نیروهای آمریکایی حاضر در کشور «گوام» می‌گویند کره شمالی دو پرتابه از نوع کوتاه‌بُرد به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است که تهدیدی برای گوام یا دارایی‌های آمریکا محسوب نمی‌شوند. 

کره شمالی از دو سال پیش با آمریکا وارد مذاکره مستقیم شده و سران دو کشور هم سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. با وجود آنکه پیونگ‌یانگ چند تأسیسات اتمی خود را نابود کرده و متعهد شده است که به سوی خلع سلاح اتمی حرکت کند، اما واشنگتن نه تنها هیچ‌یک از تحریم‌ها را رفع نکرده، بلکه تحریم‌های تازه‌ای نیز علیه این کشور وضع کرده است.

آخرین دور گفت‌وگوهای نمایندگان کره شمالی و آمریکا هم که ماه گذشته در سوئد برگزار شد، به دلیل آنچه پیونگ‌یانگ «خواسته‌های تکراری» آمریکا مطرح کرده، با شکست مواجه شد. پیونگ‌یانگ هشدار داده است که اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، یعنی یک ماه چند روز دیگر، گام‌هایی در جهت کاهش تنش برنداشته و خواسته‌های خود را تعدیل نکند، کره شمالی اقدامات تازه‌ای در دستور کار قرار می‌دهد که می‌توانند آمریکا را «غافلگیر» کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.