ناخدای یکم عباس فاضلی‌نیا در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سیاست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که از ظرفیت‌ها و قوای شرکت‌های داخلی در راستای تجهیز و استفاده از پتانسیل شرکت‌ها برای ساخت شناورها استفاده کند.

وی ادامه داد: همه شناورهای در حال ساخت توسط کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی هستند و از ظرفیت‌هایی نظیر سازمان صنایع دریایی و وزارت دفاع بهره می‌بریم.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در ساخت ناوشکن جماران، سهند و همچنین بقیه شناورها و ناوشکن‌ها از ظرفیت‌های داخلی و توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برده‌ایم.

ناخدا یکم فاضلی‌نیا تأکید کرد: حسب اوامر فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خط تولید ناوشکن ما متوقف نمی‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ناوشکن سهند را تولید کردیم و ناوهای موشک‌انداز را در خط تولید داریم که تا پایان امسال فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرهای خوبی در این باره ارائه می‌دهند.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران جزو معدود کشورهایی است که در حوزه ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه‌سبک و اورهال زیردریایی‌های نیمه‌سنگین خودکفا است.

ناخدا یکم فاضلی‌نیا بیان کرد: در حوزه زیردریایی نیز ما به توانمندی‌های بالایی دست یافته‌ایم، کشورهایی که می‌توانند به فناوری زیردریایی دست یابند در واقع به بالاترین نقطه فناوری رسیده‌اند و ما جزو آنها هستیم.

وی تأکید کرد: ایران توان ساخت زیردریایی‌های سبک و نیمه‌سبک را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.