سومریه نیوز گزارش داد، دراین بیانیه بدون اشاره به شمار دقیق زخمی‌ شدگان آمده است: افراد نفوذی نیروهای امنیتی را در محله "البلدیه" با نارنجک زخمی کرده‌اند.

در آخرین تحولات عراق، برخی منابع آگاه به سومریه نیوز گفته‌اند که "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان این کشور در جلسه روز یکشنبه در هفته آینده از سمت خود استعفا می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌ها پنجشنبه شب مدعی شدند، فراکسیون سائرون وابسته به مقتدا صدر در حال جمع آوری امضا برای برکناری حلبوسی  است.

این منابع اقدام فراکسیون سائرون را تعلل رئیس پارلمان برای استیضاح "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر اعلام کرده بودند.

فراکسیون سائرون دوم آذرماه خواستار استیضاح نخست وزیر عراق شد و هیأت رئیسه پارلمان را به وقت‌کشی در برگزاری جلسه استیضاح متهم کرد.

صدر پنجشنبه شب ضمن بیان این که دیگر از دولت بغداد حمایت نمی‌کند، به دولت عبدالمهدی توصیه کرد که هرچه سریع‌تر استعفا کرده تا مانع از خونریزی شود.

اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهر ماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد، انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما بتدریج مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، به طوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.