پلیس لندن عصر دیروز(جمعه) اعلام کرد: فرد مهاجمی که در «لندن بریج» با سلاح سرد به مردم حمله کرده بود، توسط مأموران در محل حادثه کشته شد. «نیل باسو» این حادثه را تروریستی اعلام و تأیید کرد که تعدادی در این ماجرا زخمی شده‌اند.
او دیشب با انتشار بیانیه‌ای ضارب را فردی ۲۸ ساله با نام «عثمان خان» معرفی کرد که برای مقام‌های انگلیس شناخته‌ شده بود. بر اساس یافته‌های پلیس ضارب در دسامبر ۲۰۱۸ به طور مشروط از زندان آزاد بود. او موافقت کرده بود که پس از آزادی، پابند الکترونیکی بپوشد. او پیش‌تر با گروه «المهاجرون» که خطرناک‌ترین گروه افراط‌گرا در انگلیس نامیده می‌شود، در ارتباط بود و قصد داشت بازار بورس لندن را بمب‌گذاری کند.

در واکنش به این رخداد تروریستی، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پس از حمله تروریستی لندن، فکرم با مردم انگلیس، قربانیان و عزیزانشان همراه است. من قویا بر اراده خود برای مبارزه مشترک علیه آنهایی که می‌خواهند با خشونت به ما برسند تاکید می‌کنم.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: از شنیدن حادثه لندن ناراحت شدم. فکرم با آنهایی است که در این رویداد گرفتار شدند. مبارزه با تروریسم، یک مبارزه مشترک است.

همچنین کاخ‌سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا قویا همه اقدامات وحشتناک و خشن علیه مردم بی‌گناه را محکوم و حمایت کامل خود را از متحدمان انگلیس اعلام می‌کند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس دیشب (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، شیوه حمله‌ را آشنا توصیف اما تصریح کرد، این کشور در مقابل چنین رفتارهایی کمر خم نخواهد کرد و هراسی نخواهد داشت.

«جرمی کوربین» رهبر حزب اصلی مخالف دولت نیز با اعلام اینکه از این حادثه شوکه شده است، آن را علیه همه مردم انگلیس دانست و تصریح کرد آنهایی که می‌خواهند ما را ساکت کنند موفق نخواهند شد.

این دو سیاستمدار بلندپایه انگلیس توافق کردند به احترام قربانیان این حادثه، کارزارهای تبلیغاتی خود را در جمعه شب تعلیق کنند.
انتخابات عمومی انگلیس که سومین دور پس از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، ۱۲ دسامبر ( ۲۱ آذر) برگزار می‌شود.

«صادق خان» شهردار لندن ضمن محکوم کرد عاملان این حادثه، آن را در نتیجه سیاست اشتباه دولت محافظه‌کار برای کاهش نیروهای پلیس است.

حادثه مرگبار «لندن بریج» در حالی رخ داد که سطح هشدار امنیتی در انگلیس، سه هفته پیش برای نخستین‌بار در پنج سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» رسیده است. این مرحله به این معناست که احتمال حمله تروریستی قویاً ممکن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.