محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در واکنش به احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: «آقای لاریجانی در انتخابات چند دوره گذشته ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی کاندیداتوری مطرح می‌شد، اما ایشان عقلانیت به خرج می‌داد و به انتخابات ورود نمی‌کرد. در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم هم شرکت کرد که آن اتفاق برای لاریجانی تجربه‌ای خوب بود.»

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه صحبت‌هایش گفت: «درباره آقای لاریجانی باید این را در نظر داشت که شرایط‌ او نسبت به سال ۸۴ در کل فرق کرده است. به هر حال تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به عنوان یکی از نامزدهای اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود.»

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: «علی لاریجانی در این چند سال به طور ملموسی با یک سری از اصولگرایان تندرو فاصله گرفته است و به این فاصله هم اصرار دارد. اما ایشان شخصیتاً ماهیتی اصولگرا دارد و جزئی از جریان اصولگرایی شناخته می‌شود. لاریجانی در این چند سال با اعتدالیون رابطه و همکاری‌ تنگاتنگی داشته است، اما معلوم نیست اعتدالیون در سال ۱۴۰۰ چه جایگاه و رتبه‌ای را در عرصه سیاسی-انتخاباتی داشته باشند.»

محمد عطریان‌فر در پایان حرف‌هایش گفت: «درباره همنشینی احتمالی لاریجانی با اصلاح‌طلبان می‌توان گفت اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.