بازی‌های نخستین شب از هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس امشب (شنبه) با پیروزی ۲ بر یک تیم فوتبال لیورپول مقابل برایتون دنبال شد. در این بازی که در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد، هر دو گل لیورپول در دقایق ۱۸ و ۲۴ توسط مدافع میانی هلندی این تیم، فیرجیل فن‌دایک به ثمر رسید. در دقیقه ۷۹ و به دنبال اخراج مستقیم آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول به خاطر ارتکاب خطای هند عمدی خارج از محوطه جریمه، برایتون توسط لوئیز دانک یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. او این گل را با غافلگیر کردن مدافعان حریف در همان ضربه ایستگاهی که حاصل خطای بکر بود به ثمر رساند. با این حال این گل برای فرار برایتون از شکست در دیداری که نام علیرضا جهانبخش در لیست ۱۸ نفره این تیم قرار نداشت، کافی نبود.

به این ترتیب لیورپول سیزدهمین برد این فصل خود را کسب کرد و 40 امتیازی شد تا با توجه به توقف منچسترسیتی در خانه نیوکاسل، فاصله‌اش با تیم دوم جدول را به 11 امتیاز افزایش دهد. برایتون هم با قبول هفتمین باختش در این فصل به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

همزمان با این بازی، سه دیدار دیگر برگزار شد که در یکی از آنها تاتنهام تحت هدایت ژوزه مورینیو میهمانش بورنموث را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا آقای خاص دومین پیروزی‌اش با سفیدپوشان لندن را جشن بگیرد. دله آلی در دقایق ۲۱ و ۵۰ و موسی سیسوکو در دقیقه ۶۹ گل‌های تاتنهام و هری ویلسون در دقایق ۷۳ و ۹۰  گل‌های بورنموث را به ثمر رساندند. با این نتیجه تاتنهام ۲۰ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد.

دیگر اتفاق مهم امشب شکست خانگی چلسی مقابل وستهام با نتیجه یک بر صفر بود. آرون کرسول در دقیقه ۴۸ تنها گل این بازی را زد تا چهارمین باخت این فصل شاگردان فرانک لمپارد رقم بخورد. با این نتیجه چلسی ۲۶ امتیازی در رده چهارم ماند.

و اما در بازی خانگی برنلی مقابل کریستال پالاس هم این تیم میهمان بود که با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

در آخرین بازی امشب لیگ برتر انگلیس،‌ از ساعت ۲۱ ساوتهمپتون میزبان واتفورد خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.