رئیس مجلس در بخش پایانی نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که پاسخ حاکمیت و مجموعه نظام وقتی اعتراضات را به حق می شناسیم، اصلاح طرح و تغییر است یا خیر؟ گفت: «ما در مورد حق اعتراض مدلی را در مجلس داریم و صنوف مختلف اعتراضاتی دارند و بیان می کنند و یک نفر از اعضای هیات رئیسه یا کمیسیون ها از خواسته معترضان مطلع می شوند و این فرمول را در پارلمان که باید صدای مردم باشد داریم.»

او ادامه داد: «در کشور هم مشکلی از این جهت نیست، اما مسئله آنجاست که این اعتراضات به رفتار خشنونت آمیز و استفاده از سلاح سرد و گرم می شود، در یکی از شهرها گفتند از تیربار هم استفاده شده است. این دو دسته است، دسته اول معترضان هستند که باید به خواست آن ها رسیدگی کرد و دسته دوم افرادی هستند که از اعتراضات سواستفاده کردند. در کل به نظرم چندان احتیاج به قانونی در این زمینه نیست.»

لاریجانی درباره خسارات جانی و مالی که مردم دیده اند، گفت: «حتما مسئولان امنیتی و انتظامی این موضوع را پیگیری خواهند کرد.»

لاریجانی نظر خود درباره قطعی اینترنت را اینطور بیان کرد: «شورای امنیت تصمیم قطعی اینترنت را گرفت و بخشی از آن هم منطقه ای بود، البته مسئله ضرردهی برخی از کسب و کارها هم در نظر گرفتند و به همین دلیل به سرعت اینترنت متصل شد.»

لاریجانی در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه اصلاحات ساختاری را در حوزه های مختلف جامعه چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: «اصلاحات ساختاری همه از جنس اصلاحات اخیر نیست و برخی در دولت و حکومت باید انجام شود، به عنوان مثال املاک و امکاناتی که زیرمجموعه های دولت دارند بسیار گسترده است و باید از آن ها استفاده بهینه شود اما این مسئله ارتباطی به مردم ندارد، یا صندوق های بازنشستگی مشکلاتی دارند و اصلاحات باید در حکومت انجام شود و به مردم مرتبط نیست. من هم معتقدم اصلاحات ساختاری لازم است، البته ممکن است برخی به دلیل تحریم ها امکان اجرا نداشته باشد اما باید طرح و برنامه ریزی آن انجام شود.»

او تاکید کرد: «اصلاحات ساختاری در زمینه سیاسی کشور بحث دیگری است، اینکه مثلا در قانون اساسی اصلاحاتی انجام شود، نظر من این است که هنوز از ظرفیت های این قانون بهره کامل برده نشده است اما وحی منزل نیست و می توان با برنامه ای مشخص اصلاحاتی را در صورت نیاز در قانون اساسی انجام داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.