عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز (یک شنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ما امروز که روز مجلس است را آغاز ثبت‌نام نامزدها قرار دادیم و در همه حوزه ها ثبت نام شروع شد و ۳۷۸ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم که امسال انتخابات باشکوه قانونی و سالم داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم مجلس پرتوان و در حد نظام جمهوری اسلامی باشد. از همه مسئولان می‌خواهم که مر قانون را رعایت کنند و وزارت کشور نیز به همه وظایف خود عمل خواهد کرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد:هماهنگی های لازم میان شورای نگهبان و همه دستگاه‌های اجرایی و آمادگی لازم در ۲۰۸ فرمانداری که حوزه های انتخابیه هستند ایجاد شده و  ثبت‌نام ها در حال انجام است.با شورای نگهبان هماهنگ هستیم

وزیر کشور با تأکید بر اینکه اعضای هیأت های اجرایی باید انتخاب شوند، اظهار کرد: با همکاری هیأت اجرایی و هیأت نظارت وزارت کشور تلاش می‌کند که کار خود را مطابق قانون پیش ببرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیرش با مضمون اینکه اگر لازم باشد فرمانداران حتی در شب انتخابات هم تغییر می‌کنند، اظهار کرد: اصل و بنا و عقل بر این حکم می‌کند که در شرایطی که وارد انتخابات می شویم در حوزه های انتخابیه ثبات حاکم باشد اما برخی نظرها در رسانه‌ها مطرح شد که جابجایی ها سیاسی ، له یا علیه اشخاصی است، گفتم که ما در فرمانداری ها به ثبات می اندیشیم، اما حضور فرمانداران در فرمانداری ها و استانداران در استانداری ها فقط معطوف به انتخابات نیست بلکه مجموعه ای از شرایط است که باید با توجه به آن ایفای نقش  و  مطابق تمامی ماموریت های خود عمل کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: اما این را هم گفتم که اگر اتفاقی افتاد که ما در بررسی‌های نهایی حس کردیم باید جابجایی صورت گیرد که به نفع همه است حتما این کار را خواهیم کرد اما امیدوارم این اتفاق واقعا نیفتد.

وی افزود: خیلی از فرمانداری ها و بخشداری های ما چون به صورت سرپرستی اداره می شوند امروز دستور دادیم که سرپرستی همه آنان تصویب شود اما اگر در همین ایام فرماندارانی که در مسیر تایید شدن هستند بررسی ها و استعلام‌های شان به پایان برسد ما آنان را نصب خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.