رویترز گزارش داد، در حالی که به‌دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش تولید چین و تقویت ارزش دلار ارزش سهام در بازارهای بورس تقویت شده و به رغم نامشخص بودن سرنوشت مذاکرات تجاری قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر در اوایل امروز، با کاهش روبرو شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا اوایل امروز تا بالاترین رقم از ۲۲ نوامبر رسید؛ اما بعداً با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۴۶۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۴درصد کاهش به ۱۴۶۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ارزش دلار امروز افزایش داشت، در حالی که ارزش سهام در بازارهای جهانی نیز به دلیل تداوم امیدواری‌ها به توافق تجاری همچنان روندی افزایشی داشت.

میزان فعالیت‌های کارخانه‌ای در چین در ماه نوامبر برای اولین بار طی ۷ماه گذشته به شکل غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است.

اما به‌رغم انتشار خبرهایی درباره به بن‌بست خوردن مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین به‌دلیل مصوبه مربوط به اعتراضات هنگ کنگ، قیمت طلا نتوانست روند رو به رشد خود را حفظ کند.

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین روز یکشنبه گزارش داد: اولویت اصلی چین در هرگونه توافق تجاری با آمریکا برداشته شدن تعرفه‌های موجود علیه کالاهای چینی است.

دو منبع آگاه گفته‌اند: دولت آمریکا ممکن است از نفوذ خود برای جلوگیری از ارسال محصولات خارجی که در آنها از فن‌آوری آمریکایی استفاده شده به شرکت چینی هوآوی استفاده کند، زیرا قرار دادن نام هوآوی در فهرست سیاه تحریم‌ها نتوانسته مانع از تأمین قطعات مورد نیاز این شرکت از شرکت‌های بین‌المللی شود.

در همین حال یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین هم گفته، پکن باید تا حد ممکن سیاست پولی عادی خود را تداوم ببخشد، زیرا میزان رشد اقتصادی این کشور همچنان در حد معقولی قرار دارد و نرخ تورم نیز چندان بالا نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.