«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در مورد الحاق «دره اردن» صحبت کرده است. 

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو که در مراسمی در منطقه صهیونیست‌نشین «اشکلون» (عسقلان) سخنرانی می‌کرد، گفت: «دیروز با ترامپ درباره فرصت‌های تاریخی که در ماه‌های آینده داریم، از جمله [تبدیل] دره اردن به مرز شرقی تازه اسرائیل و اتحاد دفاعی با ایالات متحده، صحبت کردم.»

وی گفت به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» پیشنهاد کرده که با تشکیل یک کابینه فراگیر از احزاب راست و میانه، این گام را عملی کنند.

نتانیاهو که رسما با سه اتهام سنگین قضایی روبرو شده و در صورت تحویل نخست‌وزیری ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد، در تلاش است تا همچنان به هر قیمت که شده در این سمت باقی بماند. دیروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که او به گانتز پیشنهاد داده یک کابینه فراگیر تشکیل شود و نتانیاهو به مدت تنها ۶ ماه دیگر نخست‌وزیر بماند و سپس نخست‌وزیری به گانتز برسد. با این حال، گفته می‌شود این پیشنهاد رد شده است.

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته درگیر روند تشکیل کابینه است و با وجود برگزاری دو انتخابات، هیچ‌یک از سران احزاب موفق به تشکیل کابینه نشده‌اند.

نتانیاهو تابستان امسال پیش از برگزاری دومین انتخابات و در تلاش برای جذب آرای شهرک‌نشین‌های صهیونیست، رسما وعده الحاق دره اردن را مطرح کرد.  با این وجود، حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو نتوانسته تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورد و اکنون به دنبال اتحاد با احزاب مقابل و حفظ قدرت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.