مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران و مشاور مدیرکل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تعطیلی مدارس پایتخت برای فردا اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی بر عهده کمیته اضطرار است و آموزش و پرورش به تنهایی در این زمینه تصمیم گیری نمی‌کند.

او ادامه داد: کمیته اضطرار متشکل از ۱۵ دستگاه مربوطه به آلودگی هواست که آموزش و پرورش یکی از اعضای آن است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: ریاست جلسه کمیته اضطرار بر عهده آموزش و پرورش است و هنوز از سوی استانداری، تعطیلی مدارس اعلام نشده است.

سخنگوی آموزش و پرورش استان تهران تصریح کرد: تا ساعت ۴ عصر امروز وضعیت آلودگی هوای تهران به مرز ۱۵۱ و ناسالم برای تمام گروه‌ها رسید اما باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی؛ هوای تهران امشب پاک خواهد بود، به همین دلیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل نشده است و تصمیمی برای تعطیلی مدارس تهران نداریم.

باتوجه به اینکه هم‌اکنون وضعیت آلاینده‌های جوی در ۵ شهر صنعتی ایران به وضعیت ناسالمی رسیده است، انتظار می‌رود فردا نیز با تعطیلی مدارس در برخی از این استان‌ها روبه‌رو باشیم. البته این موضوع در حالی بلاتکلیف مانده است که هوای تهران شاخص بالاتری نسبت به دیروز دارد و در وضعیت ناسالم است.

لازم ذکر است وضعیت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته در اراک ۱۰۸، مشهد ۱۲۱، اهواز ۱۲۴، اصفهان ۱۴۸ و تهران ۱۵۱ بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.