به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امروز (دوشنبه) با عقیله صالح، رئیس پارلمان شرق لیبی دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و چشم اندازهای همکاری میان دو کشور پرداختند.

در این دیدار عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه، عبدالله بن محمد آل الشیخ، رئیس مجلس شورای عربستان، مساعد بن محمد العیبان، وزیر مشاور در دیوان پادشاهی عربستان و احمد بن عبدالعزیز قطان، وزیر امور کشورهای آفریقایی حضور داشتند.

از سوی دیگر، عقیله صالح از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا به دولت وفاق ملی لیبی اعتماد نکند و یادداشت تفاهمی را که این دولت به ریاست فائز السراج با ترکیه امضا کرد، به رسمیت نشناسد.

پارلمان شرق لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عقیله صالح خطاب به گوترش درخصوص امضای یادداشت تفاهم میان فائز السراج با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که شامل همکاری نظامی و ترسیم مرزهای دریایی میان لیبی و ترکیه است، نسبت به این که این یادداشت تفاهم خطراتی برای دولت لیبی، امنیت و آینده آن به همراه دارد، هشدار داد.

عقیله صالح همچنین تاکید کرد که دولت شرق لیبی یادداشت تفاهم میان دولت وفاق ملی و دولت ترکیه را  به رسمیت نمی‌شناسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.