رویترز گزارش داد، کریس وان هالن، سناتور دموکرات و لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفتند: صبر ما تمام شده است. الان زمان آن است که قانون اعمال شود. عدم انجام این کار حامل پیام هولناکی برای کشورهای دیگر دارد مبنی بر اینکه آنها می‌توانند بدون هیچ‌گونه پیامدی به قوانین آمریکا اهانت کنند.

آنکارا و واشنگتن به خاطر اقدام ترکیه برای خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه دچار اختلافات شدیدی شده‌اند؛ سیستم دفاعی که به گفته واشنگتن سازگار با تدابیر دفاعی ناتو نیست و تهدیدی برای جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا محسوب می‌شود گرچه ترکیه معتقد است این سامانه‌ها نه تنها تهدید نیست بلکه قدرت دفاعی ناتو را بیشتر می‌کند.

خشم قانونگذاران آمریکایی نسبت به ترکیه پس از حمله نظامی این کشور به شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه شدت یافت.

جیم ریچ، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا به خبرنگاران گفت: این کمیته به زودی در خصوص لایحه مجزایی برای اعمال تحریم‌های سفت و سخت علیه آنکارا رای گیری خواهد کرد.

و در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری این جلسه به این معنا است که صبرش در مقابل ترکیه به سر آمده است، گفت: خیلی وقت پیش صبر من در مقابل ترکیه به سر آمده بود.

یکی از مقامات سنا گفت: کمیته روابط خارجی سنا روز چهارشنبه این لایحه را که از سوی سناتور جیم ریچ و سناتور باب منندز مورد حمایت قرار گرفته، بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.