در پی ممانعت از حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی؛ غلامحسین امیرخانی ضمن اعلام حمایت از این اقدام درباره معافیت مالیاتی هنرمندان و حمایت دولت از بند ل قانون مالیاتی مبنی بر معافیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات گفت: ما باید بیش از اینها برای فرهنگ و هنر هزینه کنیم. باید الگو سازی کنیم. جوان امروز با کلام الگو نمی گیرد با تصویر و اثر هنری الگو می پذیرد. اگر هنرمندان ما امنیت مالی و معیشتی نداشته باشند نمی توانند اثر هنری خلق کنند و این یعنی خالی شدن جامعه از اثر هنری  و باز هم سقوط اخلاقی.

وی افزود:من چون در مسئولیت های اجرایی هم بوده ام با رقم و بودجه هایی که به هنرمندان تعلق می گیرد تا کار کنند آشنا هستم.به جر تعداد اندکی از هنرمندان که موفق هستند و آثارشان در سطح ملی و بین المللی خواهان دارد و فروش می رود، عمده هنرمندان ما گرسنه اند. زیرا حقوق و درآمد ثابت ندارند و مالیات گرفتن از آنها ظلم مضاعف است. باعث می شود که دست از کار هنری بکشند. ما در تنظیم قوانین مالیانی برای هنرمندان نباید آن تعداد مثلا دویست نفر در رشته های مختلف را حساب کنیم، آنها استثنا هستند. باید چیزی در حدود ۲۰۰ هزار نفر هنرمندی را در نظر بگیریم که درآمدی ندارند و به نان شبشان محتاج اند.

این استاد خوشنویسی همچنین درباره بودجه های فرهنگی گفت: نگاهی به تجربه های جهانی در حوزه فرهنگ و هنر نشان می دهد که کشورهای مختلف از ۴ تا ۸ درصد بودجه کشور را به فرهنگ و هنر اختصاص داده اند. در صورتی که این مساله در ایران کمتر از یک درصد است.

وی در ادامه با بیان اهمیت هنر و جایگاه هنر در پرورش و ایجاد بصیرت برای کودکان گفت: ما همانطور که برای تحصیل فرزندمان و موضوع آموزش و پرورش مالیات نمی دهیم چرا که می دانیم نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد برای هنر هم باید همین گونه رفتار کنیم .هنر موجب اعتلای انسانیت است و کودکان ما در آموزش و پرورش با دیدن آثار هنری و آشنا شدن با هنر روحیه تعالی طلب پیدا می کنند. الان مشکل اصلی ما اخلاق است. معضل اخلاقی با دستور العمل و بخشنامه حل نمی شود، هنر می تواند اخلاق جامعه را به سمت مطلوب سوق دهد.

این استاد خوشنویسی افزود: اعتبار و حیثیت ما در جهان به فرهنگ و هنر و ادبیات و خوشنویسی ماست. اگر آن را هم بگیریم چیزی جز در و دیوار باقی نمی‌ماند. وقتی سفیر ژاپن ماموریتش در ایران تمام شد ما را دعوت کرد. از بازنشستگی اش خوشحال بود و می گفت الان با خیال راحت می توانم بنشینم و حافط و مولانا بخوانم.

امیرخانی افزود: وقتی که هنرمندان کارشان هنوز به عنوان شغل ثبت نشده و رسمیت ندارند چه انتظاری داریم. ما هنوز حمایت های حداقلی از هنرمندان نداریم. اتفاقی که در همه کشورهای دنیا می افتد. در هیچ کشور صاحب هنری از هنرمند مالیات که نمی گیرند، به او کمک هم می کنند تا کار هنری اش را به جامعه عرضه کند و سطح فرهنگ جامعه را اعتلا ببخشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.