دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اندکی پس از ورود به انگلیس برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد تشکیل اتحاد ناتو در توییتر اظهار کرد که پیش‌نویس دفاعیه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را که متحدانش طی آن تاکید کرده‌اند که مدرکی از خطای ترامپ در روابط با اوکراین وجود ندارد، خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، او در این باره در توییتر نوشت: تازه به انگلیس رسیده‌ام به لندن می‌روم تا در نشست ناتو شرکت کنم. پیش از فرود آمدن در انگلیس گزارش جمهوری‌خواهان درباره استیضاح را خواندم. بسیار عالی بود. چپ‌های افراطی هیچ مدرکی ندارند. متن (مکالمه با رییس جمهور اوکراین) را بخوانید. حتی نباید اجازه داده می‌شد (که این پرونده تشکیل شود). می‌توانیم برای توقف آن به دادگاه عالی مراجعه کنیم؟

این دومین بار است که ترامپ احتمال ثبت دادخواست در دادگاه عالی را برای جلوگیری از استیضاح احتمالی‌اش مطرح می‌کند. چنین اقدامی پیش از این سابقه نداشته و کارشناسان حقوقی پیشتر گفته‌اند، چندان محتمل نیست که قضات به چنین پرونده‌ای رسیدگی کنند.

انتظار می‌رود در حالی که ترامپ در لندن به سر می‌برد، قانونگذاران کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان بررسی پیش‌نویس گزارش این کمیته از یافته‌های تحقیقات استیضاح ترامپ را آغاز کنند و امروز، سه‌شنبه به تایید آن رای دهند. این گزارش سپس به کمیته قضایی مجلی نمایندگان فرستاده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.