سومین روز از ثبت نام کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم همچنان در محل فرمانداری وزارت کشور ادامه دارد. 

ارسلان فتحی پور، که در سه دوره مجلس هفتم، هشتم و نهم نماینده شهرستان کلیبر بوده و از حامیان محمود احمدی نژاد نیز به شمار می رفت؛ جز اولین چهره‌های شاخصی بود که در ساعات اولیه سومین روز، برای کاندیداتوری مجلس یازدهم ثبت نام کرد. 

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس هشتم، پس از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از استان آذربایجان شرقی و شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در انتخابات شرکت می‌کنم، گفت: آمادگی دارم هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف اعلام کنم. همچنین الان هم آمادگی دارم اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنم.

بنا به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی گله‌مند هستند اما در زمینه اقتصادی، مجلس دهم آنقدر که باید وقت نگذاشت، تصریح کرد: در دوره گذشته مجلس، بسیاری قوانین مزاحم کشور احصا شده بود و قرار بود این قوانین حذف شود، ولی این تفاق نیفتاد. خیلی از قوانین تصویب شده هم اجرا نمی شود. در مجلس یازدهم باید قوانین که مانع تولید و سرمایه گذاری است تسهیل شود تا بتوانیم با تحریم ها مقابله کنیم؛ در واقع باید با قانون بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم تا مشکلات اقتصادی کاهش یافته و اعتماد مردم به نمایندگان مجلس بیشتر شود.

وزیر ارتباطات احمدی‌نژاد کاندید مجلس شد

رضا تقی پور، وزیر اسبق ارتباطات در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، با حضور در محل ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعلام آمادگی برای پوشیدن ردای نمایندگی کرد. 

به نوشته فارس، تقی پور در پاسخ به این سؤال که به نمایندگی از کدام جبهه سیاسی قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم را دارید، اظهار داشت: بنده نماینده هیچ جبهه ای نیستم، اساساً دسته‌بندی اینگونه جبهه‌های اصولگرایی یا اصلاح طلبی ریشه‌ی طولانی دارد و به نظرم امروز دو جبهه جریان اصلی بیشتر نداریم، یک جریان انقلاب و انقلابی که شعار آن ولایت، منویات و فرمایشات رهبر انقلاب و اعتقاد به ولایت فقیه و حرکت در خط ولایت فقیه  به صورت نظری و عملی است و جبهه دیگر هم جریانی است که از این خط کاملاً فاصله دارد. اگر به تشخیص خودم باشد، می‌خواهم در جریان انقلابی حرکت کنم ولی الان هیچ جبهه‌ای با بنده صحبت نکرده که در گروه آنها باشم.

نماینده دور اول مجلس، رکورد پیرترین داوطلب انتخابات را شکست

کامل عابدین زاده نماینده دوره اولی مجلس شورای اسلامی از دیگر افرادی بود که امروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد. کامل عابدین در حالی برای انتخابات دوره یازدهم ثبت نام می‌کرد که تنها یک سال با حداکثر سن قانونی فاصله دارد.

علیرضا محجوب هم نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس ثبت نام کرد. وی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس انتخاباتی بسیار دشوار خواهد بود و ان‌شالله در جریان انتخابات پیش‌رو رقابت بسیار دشواری را شاهد خواهیم بود.

بنا به گزارش فارس، محجوب ادامه داد: ما هم از مردم می‌خواهم که با صندوق‌های رای قهر نکند وهم از افرادی که در خود احساس می‌کند که توانایی رقابت را دارند دعوت می‌کنیم که در انتخابات پیشرو داوطلب شوند؛ همه باید تلاش کنیم انتخابات را گرم کنیم و انشالله وزارت کشور و شورای نگهبان وظایف خود را به درستی انجام دهند.

گوینده خبر وزرشی دوباره به میدان آمد

علیرضا دهقان، گوینده اخبار ورزشی و از نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر افرادی بود که برای بازگشت به بهارستان ثبت نام کرد. 

همچنین حجت الله دمیاد استاندار سابق کرمانشاه و نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات دولت یازدهم برای حضور در مجلس یازدهم اعلام آمادگی کردند. 

جهانگرد در باره اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی‌اش گفت: به این موضوع واقف هستم و حتما این کار را انجام خواهم داد.

معاون سابق وزارت ارتباطات درباره اعلام لیست اموال و دارایی‌اش با وجود سبقه حضورش در وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سمت‌های مختلف دولتی مسئولیت داشته‌ام این اعلام لیست پیش از این انجام شده است و باز هم این کار را خواهم کرد.

دماوند جایگزین کوه نیوزلند شد

بر اساس آنچه فارس نوشت، بنر محل ستاد انتخابات کشور به دلیل استفاده اشتباه از یک تصویر صبح امروز تغییر کرد. در بنر محل ثبت نام داوطلبان عکسی از یک کوه استفاده شده که بعد از تحقیقات انجام شده مشخص شد این کوه اصلا در ایران قرار ندارد و مربوط به کشور نیوزیلند است. اعتراض فعالان رسانه ای نسبت به این موضوع باعث شد که در سومین روز ثبت نام از داوطلبان این بنر تغییر پیدا کند و تصویر کوه دماوند جایگزین آن شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.