سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در تشریح این خبر اعلام کرد: دوم آبان ماه امسال پرونده ای از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران مبنی بر یک فقره جعل مبایعه نامه فروش خودرو به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی تخصصی ارسال شد.

این مقام انتظامی عوان کرد: شاکی به پایگاه یکم دعوت و در اظهاراتش بیان داشت در سال نود و دو یک دستگاه خودروی ماکسیما را از نمایشگاهی در خیابان شریعتی به صورت قول نامه ای خریدم و چند وقت بعد در همان سال به علت مشکلات مالی و بدهی که داشتم به زندان افتادم و قبل از رفتن به زندان خودروی ماکسیما را به صورت امانی در اختیار رضا که از دوستانم بود و تعویض روغنی داشت، قرار دادم. 

وی توضیح داد: شاکی ادامه داد پس از ۳ سال در زندان ماندن در سال نود و پنج آزاد و پس از آزادی از زندان به مغازه رضا رفتم و ماشینم را از او خواستم که به من تحویل بدهد. هر دفعه به بهانه ای دست به سر می کرد و چون مدرکی دال بر امانت گذاشتن خودرو نداشتم کار به جایی نبردم و درخواست توقیف خودرو را از طریق دادگاه خواستم تا اینکه در اوایل مهرماه امسال پیامکی حاوی احضاریه از دادگاه شهید محلاتی با مضمون جعل اسناد رسمی به من واصل شد. پس از حضور در دادگاه متوجه شدم حمید با سند سازی و تنظیم مبایعه نامه جعلی خودروام را فروخته است. 

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت افزود: در شاخه ای از تحقیقات پلیسی و بررسی مبایعه نامه توسط کارآگاهان مشخص شد دفترخانه ای که مهر آن در مبایعه نامه درج شده واقعی نمی باشد. 

وی گفت: دستگیری رضا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامت پلیسی مخفیگاه وی شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی متهم در دهم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی در خصوص اظهارات متهم ابراز داشت: با انتقال رضا به پایگاه یکم وی درخصوص فروش خودروی ماکسیما اعتراف کرد: با توجه به اینکه می دانستیم شاکی مدت زیادی در زندان می باشد، با همدستی یکی از دوستانم به نام مجتبی مبایعه نامه رسمی را جعل کردیم و خودروی وی را فروختیم. 

دستخال در ادامه افزود: کاراگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی روز گذشته یازدهم آذرماه مخفیگاه مجتبی ۳۸ ساله ساکن شرق تهران را شناسایی کردند و با دستور قضائی وی را در منزلش دستگیر و در بازرسی از آن محل اسناد جعلی یک دستگاه خوروی مگان نیز کشف کردند.

رئیس پایگاه یکم در خصوص اعتراف متهم دوم پرونده گفت: مجتبی با انتقال به پایگاه یکم منکر هرگونه همدستی با رضا شد و اظهار بی اطلاعی می کرد ولی در نهایت به جرم جعل اعتراف کرد. 

وی اضافه کرد: تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرائم مشابه متهمان با دستور قضائی ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.