لیونل مسی با هفت امتیاز بیشتر از ویرجیل فن دایک از نگاه روزنامه نگاران سراسر جهان عنوان بهتری بازیکن سال ۲۰۱۹ را به دست آورد. این ششمین توپ طلای مسی بود. کاپیتان بارسلونا ۶۸۶ امتیاز به دست آورده بود. 

کریستیانو رونالدو که در مراسم روز دوشنبه شرکت نکرد، ۴۷۶ امتیاز کسب کرد، ۲۱۰ امتیاز کمتر از رقیب دیرینه‌اش. همچنین سادیو مانه هم با ۳۴۷ امتیاز عنوان چهارمین بازیکن برتر را کسب کرد. 

ویرجیل فن دایک از لیونل مسی ۳۲ ساله به عنوان یک بازیکن با توانایی غیرعادی تمجید کرد و وقتی در مورد عدم حضور رونالدو در این مراسم از او سوال شد، شوخی کرد: "آیا او نامزد بود؟" 

کاتیا آوییرو، خواهر رونالدو نتوانست شوخی بازیکن لیورپول را نادیده بگیرد و در صفحه رسمی اینستاگرامش به این موضوع واکنش نشان داد. او نوشت:" ویرجیل عزیز شما کجا می‌روید، کریستیانو رونالدو هزار بار رفته و آمده است. حالا ویرجیل عزیز شما می‌بینید که رونالدو سه مرتبه در انگلیس قهرمان شده است، جایی که شما سال‌ها در آن بازی می‌کنید و حتی یک جام هم به دست نگرفته‌اید. کریستیانو رونالدو حتی بهترین بازیکن و بهترین گلزن کشوری است که در آن بازی می‌کنید. به هر حال او از شما جوان‌تر بود. سپس ، ویرجیل عزیز، کریستیانو رونالدو به جاهای دیگر رفت و بزرگترین بازیکن تاریخ یک باشگاه شد ... این باشگاه با این پسر حتی شما را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست داد. حتی در توپ طلا هم پنج تای آن را دارد. "

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.