سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۳ آذرماه) در حاشیه همایش حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی که در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم غائله‌ای را که در کف خیابان ایجاد شده مدیریت کنیم، درعین حال که می‌دانیم اصل آن از شیطنت شیاطین است، اما در این غائله، خودی، مردم عادی و مردمی که از برخی مطالب رنج‌دیده هستند نیز وجود دارند.

وی ادامه داد: به هر حال یک نفر تا امروز برای هر لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومان می‌داده، اما از فردا باید ۳ هزار تومان برای بنزین هزینه کند، بنابراین مشکل است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این موارد از قبل بوده و دستورالعمل برای آن داشتیم؛ البته باید می‌رفتیم که مردم آسیب نبینند، هرچند شیاطین امکان آسیب‌رسانی به ما داشته باشند، ولی ما باید می‌رفتیم.

فدوی با بیان اینکه غائله اخیر بسیار بزرگ بود، گفت: در مصاحبه فرماندار شهر قدس هم دیدیم که وی گفت، خودش با چشم دیده که آنهایی که می‌آمدند، وانت آورده بودند تا دزدی کنند، اصلاً بحث آنها بنزین و قیمت آن نبوده است. آمده بودند تا از داخل فرمانداری یک شهر ۷۰۰ هزار نفره دزدی کنند.

وی افزود: مردم با بصیرت علیرغم گرفتاری که داشتند، صبح شنبه فهمیدند که صف اعتراض به حق خود را از صف اشرار جدا کنند و چنین کاری را انجام دادند، از صبح شنبه در قریب به اتفاق مکان‌ها به صورت زنده تصاویری را می‌دیدیم که این‌ها برای اعتراض به بنزین نیامده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از افراد دستگیر شده که در صداوسیما نشان می‌دهیم، این افراد اشراری نبودند که در این موضوع شر شده باشند، بلکه سابقه شر شدن آن‌ها مربوط به سالهای طولانی است و پرونده های متعددی داشتند. این افراد به دلیل آنکه دزدی و خباثت کرده بودند، می‌خواستند فرار کنند. بسیاری را در حین فرار از کشور دستگیر کردیم. در مکالمه یکی از این افراد با دوستان شرور خود گفته می‌شود که "اگر من با توجه کارهایی که کرده‌ام حکمم، اعدام است و در صورت دستگیری، همه شما ها را لو می‌دهم و به همین دلیل من را زود از کشور خارج کنید".

فدوی اظهار داشت: سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای دلداده نظام اسلامی پای کار آمدند و خدا نیز کمک کرد و باید ملت این بصیرت را به صورت دائمی داشته باشند. حتما روز ۱۶ آذر که روز استکبار ستیزی است می‌‎خواهند دوباره خباثت کنند و یک سری از خباثت ها را مطلع هستیم و رصد می کنیم. همانند ۴۱ سال گذشته که سپاه و بسیج آمریکا و اشرار را شکست داده باز هم آن ها را شکست می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آمریکایی ها به دنبال مذاکره مجدد با ایران هستند، گفت: فرد باهوش از یک سوراخ نباید دوبار گزیده شود، افرادی که خود را جزو عقلا می‌دانند، باید توجه داشته باشند که آمریکایی‌ها همواره می‌خواهند به جمهوری اسلامی نیش بزنند، نباید اجازه بدهیم موضوعی که امتحان شده را دوباره امتحان کنیم. کسانی که ادعای فهم می‌کنند و این موضوع را پیگیری می‌کنند، جای تعجب دارد، مردم باید بصیرت داشته باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص تحرکات اخیر داعش در عراق، بیان کرد: دعوای حق و باطل تمام نمی‌شود. اگر جبهه حق سرحال و قبراق باشد، جبهه باطل به هدف خود نمی‌رسد، داعش پس از مشاهده تظاهرات در عراق، فرصت را مناسب دیده تا فعالیت دوباره‌ای داشته باشد، حشد الشعبی عراق برای ختم این قائله بیش از ۱۰ شهید داده است.

فدوی در خصوص همایش حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بسیجیان می‌توانند در جهت اهداف انقلاب اسلامی فعالیت کنند اما مهم این است که پای کار باشند. در مساله بنزین‌، اشرار اقداماتی را کردند و خسارات فراوانی وارد آمد، اما مسئولان نمی‌توانستند به گونه ای عمل کنند که خسارات را شاهد نباشیم؟ افزایش قیمت بنزین همانند یک موضوع به طور کلی سری تنظیم شده بود. چه ایرادی دارد اگر مردم از یک ماه قبل متوجه افزایش قیمت بنزین باشند؟

وی افزود: می‌گویند نگران ذخیره بنزین در منزل مردم بودیم، مگر مردم چقدر می توانستند بنزین ذخیره کنند یا در بیان دیگری می گویند نگران آتش گرفتن منزل مردم بوده ایم، این در حالیست که در مرتبه قبلی افزایش قیمت بنزین، نهایتا دو خانه به دلیل ذخیره بنزین آتش گرفت اما در اتفاقات اخیر هزاران هزار میلیارد به کشور خسارت وارد شد. حقوقدانان این موضوع را پیگیری کنند که مگر یک مسئول می‌تواند تصمیم نادرستی را اتخاذ کند که این گرفتاری ها در آن باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.