سیداسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور گفت: در آستانه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان هستیم که از صبح فردا آغاز و تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر در تهران شیراز قم و بجنورد و مشهد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات در وزارت کشور کار ثبت‌نام از داوطلبان خبرگان رهبری را نیز انجام می‌دهد، گفت: آمار ثبت‌نام امروز ۱۱۶۵ نفر است که ۱۰۶۲ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن هستند.

موسوی تصریح کرد: کل افراد ثبت‌نام کرده تا الان ۶۰۶۶ نفر هستند که ۶۶۹ نفرشان زن و ۵۳۹۷ نفر نیز  مرد هستند. در واقع ۱۱ درصد ثبت‌نام کنندگان زنان و ۸۹ درصد نیز مرد هستند.

دلخوش بازهم کاندیدا شد /خاتمی هم آمد

در ادامه ثبت نام از کاندیداهای مجلس، حجت‌الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس و محمد صادق حسنی جوریابی نماینده مردم رشت و سیدکاظم دلخوش اباتری که در دوره‌های هفتم، هشتم و دهم نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس بود کاندیداتوری خود را به ثبت رساندند.

 سید مرتضی خاتمی نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در مجلس دهم نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه ماه‌نشان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

حضور خانواده جانباختگان حادثه قطار تبریز - مشهد در ستاد انتخابات

اما از حواشی جالب امروز ثبت نام کاندیداهای مجلس حضور احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس دهم در فرمانداری تبریز با همراهی خانواده جانباختگان قطار_تبریز_مشهد بود.  او در جمع خبرنگاران گفت: در دوره قبلی هزینه خاصی نکردم و بررسی‌های لازم را نیز انجام دادند و این دوره نیز هزینه‌ای نخواهم کرد زیرا بضاعت آن را هم ندارم.

ثبت نام تقی کبیری در خوی و یوسف نژاد در تهران

سیدتقی کبیری نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس در فرمانداری خوی ثبت نام کرد.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده نماینده دوره دهم ساری و میانرود با حضور در وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

بنا به گزارش ایلنا علی اصغر یوسف نژاد درباره حضورش در لیست گفت: با هیچ لیستی رایزنی نکرده‌ام و صبح امروز به یک باره تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

همچنین علیمراد جعفری نماینده نماینده دوره هفتم گچساران با حضور در وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی تهران ثبت نام کرد.

وی درباره حضورش در لیست گفت: در حال رایزنی هستم و به احتمال زیاد در لیست اصولگرایان قرار بگیرم.

رحماندوست: به دنبال ادامه‌ طرح‌هایم در مجلس نهم هستم

از دیگر کاندیداهای امروز مجلس، مجتبی رحماندوست، نماینده اصولگرای مجلس نهم بود که از قضا به جایگاه «شاگرد اولی» در منظم بودن در پارلمان هم رسید.

وی که ظهر پنج شنبه جهت ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافته بود در جمع خبرنگاران درباره هدف خود از کاندیداتوری در انتخابات مجلس گفت: در مجلس نهم طرح هایی را دنبال می‌کردم که بخشی از آنها باقی ماند؛ منتظر بودم مجلس دهم آن طرح‌ها را دنبال کند که این اتفاق نیفتاد.

بنا به گزارش ایسنا، رحماندوست در پاسخ به این پرسش که از طرف کدام طیف اصولگرایان  قصد ورود به مجلس را دارید با تاکید بر اینکه الان وقت موضوعاتی از این دست نیست، گفت: بسیاری از دوستانم که عمری با آنها زندگی کرده‌ام در این زمینه درخواست هایی را مطرح کرده اند. می‌خواهم اگر مردم نسبت به من اقبال نشان دهند وارد مجلس شوم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.