سیدعباس عراقچی روز پنجشنبه در دیدار «خالد جارالله» قائم مقام وزارت خارجه کویت بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با کشورهای منطقه تاکید کرد.
 
وی که به منظور تشریح ابتکار صلح هرمز به کویت سفر کرده است در این دیدار اظهار داشت: کشورهای حوزه تنگه هرمز و خلیج‌فارس با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود می‌توانند آینده‌ای شکوفا و روشن را برای منطقه رقم بزنند.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ایران قائل به همکاری دسته‌جمعی توسط کشورهای منطقه برای تامین امنیت بوده و گفت وگو را یگانه راه‌حل نیل به این همکاری و غلبه بر مشکلات می‌داند.

عراقچی با تشریح اصول و اهداف پویش صلح هرمز (امید) که از سوی رییس جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه شد، گفت: این ابتکار چارچوب مناسبی را برای کشورهای منطقه در جهت تحکیم صلح و ثبات، و ارتقای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه به وجود می‌آورد.  

وی، برخورد سازنده و ایجابی کشورهای منطقه با ابتکار هرمز را گامی در جهت ایجاد کاهش تنش‌های موجود در منطقه توصیف کرد و بر آمادگی ایران برای یافتن ساز وکارهای اجرای آن با همه کشورهای منطقه تاکید کرد.  

معاون وزیر امور خارجه کشورمان راه حل سیاسی و مذاکره بین جریانات مختلف یمنی را تنها راه خاتمه جنگ در یمن دانسته و از مذاکرات موجود میان دولت نجات ملی یمن و سایر طرف‌ها استقبال کرد.

عراقچی از نقش مثبت کویت در تحکیم عنصر گفت‌وگو در منطقه و تلاش‌های امیر کویت در همین ارتباط استقبال و قدردانی کرد.  

گفت وگو تنها راه حل مشکلات منطقه است

خالد جارالله قائم مقام وزارت خارجه کویت نیز در این دیدار با استقبال از استمرار رایزنی های دو کشور، به روند تحولات منطقه اشاره کرده و بر اهتمام کشورهای عضو شورای همکاری به تلاش برای کاهش تنش ها تاکید کرد. وی همچنین گفت وگو را تنها راه حل مشکلات منطقه دانسته و بر لزوم  توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.