گروه خاصی از افراد که از پرداخت مالیات بر درآمد در آمریکا معاف هستند عبارتند از افراد مجرد زیر ۶۵ سال که درآمد آن ها کم تر از ۱۲ هزار دلار در سال است، افراد متاهل زیر ۶۵ سال که درآمد آن ها کم تر از ۲۴ هزار دلار در سال است، افراد مجرد بالای ۶۵ سال که درآمد آن ها کم تر از ۱۳.۶۰۰ دلار در سال است، افراد متهل بالای ۶۵ سال که درآمد آن ها کم تر از ۲۳.۳۰۰ دلار در سال است و همچنین مردان و زنان بیوه که بالاتر از ۶۵ سال سن دارند و درآمد آن ها کم تر از ۲۵.۳۰۰ دلار در سال است از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

افرادی که ۱۹ سال یا کم تر سن دارند و دانش آموز تمام وقت هستند و دانشجویانی که زیر ۲۴ سال سن دارند از پرداخت مالیات معاف هستند و همچنین افرادی که شغل آزاد دارند و سالیانه کم تر از ۴۰۰ دلار درآمد دارند نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

گروهی از افراد ناتوان نیز از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند که شامل نابینایان قانونی، افرادی که به درآمد دیگری وابسته اند، افراد وابسته به تأمین اجتماعی، افراد دارای معلولیت دائمی و جانبازان دارای معلولیت است.

درست است که این افراد از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند اما این موضوع به این معنا نیست که در طول زندگیشان هیچ مالیاتی پرداخت نمی کند. اگر صاحب خانه باشند باید مالیات فروش کالاهایی را که خریداری می‌کنید و مالیات بر املاک را بپردازند. همچنین مالیات موادی که مصرف می کنند مانند مالیات بنزین، دخانیات یا الکل باید پرداخت شود.

کارگران راه آهن نیز در گروه افرادی هستند که از پرداخت مالیات معاف هستند با این حال این گروه مشمول یک مجموعه مالیاتی جداگانه و مجزا هستند که در قانون بازنشستگی راه آهن مشخص شده است. این مالیات ها برای تأمین هزینه بازنشستگی کارگران راه آهن و پرداخت مزایای بیکاری آنها استفاده می شود. اگرچه الزام به پرداخت مالیات داوطلبانه نیست اما برخی از افراد معاف هستند و سن، توانایی و سطح درآمد همه این ها فاکتورهایی برای معافیت از مالیات است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.