«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، شامگاه پنجشنبه (دیروز) با تکرار سخنان همیشگی خود، ایران را به تلاش برای تسلط بر منطقه غرب آسیا و حتی تمامی جهان متهم کرد.

او مدعی شد: «اجرای تحریم‌ها تنها زبانی است که حکومت ایران متوجه آن می‌شود و اعتراضات در ایران خطرناک‌ترین واقعه علیه حکومت ایران در طول تاریخش بود.»

برایان هوک بدون اشاره به تحریم‌های دارویی، مدعی شد که تحریم‌های اقتصادی این کشور حکومت ایران را هدف قرار داده است و سپس ایران را به تلاش برای تسلط بر غرب آسیا و کل جهان متهم کرد.

نماینده دولت آمریکا در ادامه مدعی شد که دولت تهران دست به بازداشت‌ها و سرکوب بی سابقه در جریان اعتراضات اخیر زده و ادعا کرد که اسناد موثقی ازین مسأله در دست دولت آمریکاست.

او سپس با اذعان به حمایت واشنگتن از اغتشاشگران، گفت: «ابزارهایی را در اختیار تظاهرات‌کنندگان در ایران قرار دادیم تا بتوانند در صورت قطعی اینترنت از سوی حکومت، وصل شوند.»

هوک در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا نیز گفت که تصمیم در این باره بر عهده وزارت دفاع آمریکاست.

سخنان برایان هوک در حالی است که او پیش از این مصاحبه در یک کنفرانس خبری مدعی شد: «هیچ‌کدام از تظاهرات‌ها[ی اخیر در ایران] علیه آمریکا نبوده است.»

ادعای هوک در حالی مطرح شده که در راه‌پیمایی‌های بعد از اغتشاشات در سراسر ایران شعار «مرگ بر آمریکا» یکی از شعارهایی بود که توسط میلیون‌ها نفر سر داده می‌شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.