«حمید الیاسری» فرمانده لشکر «انصار المرجعیه» در سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از تحرکات جدید گروه تروریستی داعش در استان نینوی واقع در شمال غرب این کشور خبر داد.

الیاسری به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که الحشد الشعبی به فرماندهان امنیتی عراق نسبت به وجود خطر داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه به ویژه مناطق مجاور استان نینوی و منطقه «جزیره الحضر» هشدار داده است.

وی تصریح کرد که «والی» جدید داعش به عناصر این گروه دستور داده است که منطقه عملیاتی و عناصر خود را به جزیره الحضر انتقال دهند.

این فرمانده الحشد ادامه داد، پیام سرکرده جدید داعش به همه گروههای داعشی حاضر در «مکحول»، «حمرین» و «علاس» این بود که به جزیره الحضر بروند و خود را در کسوت چوپان جا بزنند و به چوپان‌های این مناطق بپیوندند.

الیاسری بر این باور است که هدف از این کار داعش، این است که عناصر این گروه، هدف حملات هوایی قرار نگیرند و عناصر این گروه بتوانند در جزیره الحضر مجددا سازماندهی شوند.

وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی مسئولان امنیتی را در جریان تحرکات و طرح‌های داعش قرار داده است، ولی اقدامات این مسئولان، کُند است و به همین دلیل، داعش عملیات‌های خود را در دیاله، کرکوک، الکرمه و جزیره الحضر انجام داد.

این فرمانده الحشد در پایان تأکید کرد، باقی مانده عناصر داعش در نینوی حضور دارند و عملیات آزادسازی نینوی بسیار سریع بود و به همین دلیل عناصر داعش نمی‌توانستند در این استان فعالیت کنند.

مسئله حملات داعش و طرح‌های این گروه تروریستی با توجه به وضعیت امنیتی نامناسب عراق و بهره‌برداری از تظاهرات مردمی این کشور، مجددا مطرح شده است.

ناظران می‌گویند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی به ویژه امارات عربی متحده و عربستان سعودی قصد دارند بار دیگر، داعش را به عراق بازگردانند تا بتوانند طرح‌های خود را پیاده کنند.

«حافظ آل بشاره» از کارشناسان مسائل امنیتی عراق با اشاره به توطئه آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه این کشور، گفت که قرار بوده است آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، عناصر داعش را وارد بغداد کنند، ولی طرح آنان ناکام مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.