آندره‌آ استراماچونی دیروز سر تمرین استقلال حاضر شد، ولی حاضر به تمرین دادن تیم نشد! سرمربی آبی‌پوشان به نشانه آنچه اعتراض نسبت به عدم دریافت طلبش مطرح کرده بود، در رختکن ماند و تیم را تمرین نداد. البته او دقایقی از تمرین را کنار زمین ایستاد و کار را تماشا کرد، ولی خودش لخت نشد. تمرینات طبق همان دستوری که آندره‌آ داده بود، جلو رفت و دستیاران سرمربی کار را همان طور که استراماچونی می‌خواست، جلو بردند. در همین رابطه، اما عصر دیروز یک منبع کاملاً موثق که در کار تجارت بوده و میان تهران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در رفت و آمد است، خبر بسیار مهم و در عین حال عجیبی را در اختیارمان گذاشت که کاملاً با قضیه قهر سرمربی استقلال در ارتباط است.

بوی قطر می‌آید

این منبع آگاه در رابطه با ماجرای استراماچونی و قهر او در تمرین روز گذشته به خبرورزشی گفت: فوتبال قطر به لحاظ باشگاهی پیشرفت کرده و قسمتی از این ترقی را مرهون همکاری با آکادمی باشگاه بارسلوناست. براساس این همکاری، اسپانیایی‌ها نقشه راهی برای فدراسیون فوتبال قطر از مدت‌ها قبل ترسیم کرده‌اند که بهتر است اساس کارهای تاکتیکی خود را در عرصه باشگاهی روی مربیانی بنا کنند که سن‌شان زیر ۵۰ سال باشد (دقیقاً مانند داستانی که در سال ۲۰۰۸ برای خود بارسلونا و گواردیولا رخ داد) روی همین اصل عده‌ای از اطرافیان تیم‌های حاضر در لیگ ستارگان قطر نتایج تیم‌های مطرح منطقه خاور میانه را رصد می‌کنند و برخی از مربیان جوانی که خوب نتیجه گرفته‌اند را زیر ذره‌بین گرفته و برای خود نشان می‌کنند تا در اولین فرصت از وجودشان استفاده کنند. طبق خبری که این شخص در اختیارمان گذاشت، از ۱۰ روز قبل مدیر یکی از تیم‌های شاغل در لیگ ستارگان قطر از طریق رفقای مشترک برای استراماچونی پیغام فرستاده و به او گفته‌اند اگر استقلال را رها کند، می‌تواند هدایت این تیم را برعهده گرفته و به جای تهران، در دوحه زندگی کند! ظاهراً پیشنهاد فوق حسابی وسوسه‌انگیز بوده و باعث شده این مربی هوایی شود. البته انصاف را باید رعایت کرد و گفت که استراماچونی نمی‌خواهد باشگاه را بابت همین پیشنهاد تحت فشار بگذارد، ولی به هر حال شرایط خاص قرارداد قطری‌ها و البته خوش‌حساب‌تر بودن آن‌ها در قیاس با تیم‌های ایرانی (به خاطر پول کلانی که دارند) باعث شده مرد ایتالیایی وسوسه شود، چون می‌داند اگر در قطر مربیگری کند، حداقل بابت دریافت سر موقع پولش به دردسر نمی‌افتد، ولی در عین حال شاگردانش استعداد بازیکنان ایرانی را ندارند.

با وجود همه این توضیحات، بعید می‌دانیم احتمال جدایی استراماچونی از استقلال و پیوستن او به لیگ ستارگان قطر در مقطع کنونی حداکثر بیشتر از ۲۰ درصد باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.