سید محمد علی حسینی که یک دیپلمات حرفه ای است، جایگزین مهدی هنردوست سفیر سابق ایران در پاکستان است.

حسینی که حدود سه دهه فعالیت دیپلماتیک در زمینه های مختلف را در کارنامه دارد، پیش از این به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و سخنگوی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است و پیش از انتصاب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، مسئولیت های مختلف را در وزارت امور خارجه را برعهده داشت.

ماموریت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در راستای اصل «اول همسایگان» که از اصول طلایی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، بر محور ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور همسایه و مسلمان در همه زمینه ها، متناسب با اشتراکات و پیوندهای تاریخی دو ملت است.

سیدمحمد علی حسینی ضمن آشنا بودن با منطقه ماموریتی جدید با توجه به سوابق و فعالیت های دیپلماتیک خود در گذشته، از تسلط خوبی نسبت به حوزه جنوب آسیا برخوردار است.

حسینی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی اسلام آباد ضمن تاکید بر ضرورت تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان، سطح کنونی روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور را متناسب با روابط خوب سیاسی میان دو همسایه ندانست و تلاش برای رونق بیشتر مناسبات اقتصادی میان ایران و پاکستان را یکی از مهم ترین برنامه ها و اهداف خود به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برشمرد.

مهدی هنردوست سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز بیش از دوهفته پیش، پس از پایان یافتن دوره ماموریتش، اسلام آباد را ترک کرد. ماموریت وی به عنوان سفیر ایران در پاکستان، چهار سال طول کشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.