به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وی گفت که به نیروهای مسلح آمریکا دستور داده است؛ موارد امنیتی در پایگاه‌های نظامی و روند گزینش نظامیان خارجی را که برای مأموریت‌های آموزشی به آمریکا می‌آیند، مورد بازنگری قرار دهند.

سخنان اسپر به حادثه روز جمعه در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا اشاره داشت که در جریان آن، یک شهروند عربستانی این پایگاه را به گلوله بست و بر اثر آن چهار نفر از جمله عامل تیراندازی کشته و هشت تن زخمی شدند.  

وزیر دفاع آمریکا گفت که از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا خواسته است که برای همه اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین امنیت تأسیسات نظامی این کشور اطمینان کسب کنند. ۹۱۰۹

«ران دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا با یادآوری مشارکت یک شهروند عربستان در این حادثه تیراندازی، گفت: ریاض باید غرامت قربانیان تیراندازی در شهر «اسکامبیا» را پرداخت کند.

وی افزود: دولت عربستان سعودی باید مسؤولیت این تیراندازی را بپذیرد؛ زیرا یکی از شهروندان آن کشور نقش کلیدی در این حمله داشته است.

پس از آنکه مشخص شد عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا یک دانشجوی سعودی اعزامی از سوی دولت این کشور بوده است، مقامات ریاض با ارسال پیام‌های متعدد، واکنش‌های مختلفی نشان دادند و با جنایت خواندن این اقدام، تلاش کردند با دلجویی از آمریکا، خود را از این حادثه مبرا کنند.

همچنین در پی این تیراندازی مرگبار، مقامات امنیتی آمریکایی چند شهروند سعودی را برای بازجویی بازداشت کردند.

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان نیز در توئیتی با اعلام تسلیت به خانواده قربانیان، بر همراهی کشور خود با آمریکا در روزهای سخت، تأکید کرد و نوشت: من هم مانند بسیاری از نظامیان سعودی در پایگاه نظامی آمریکا آموزش دیده‌ام و از این آموزش‌های ارزشمند برای مبارزه با تروریسم و دیگر تهدیدها بهره می‌بریم.

وزارت امور خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای با ابراز تأسف از این تیراندازی، به خانواده قربانیان تسلیت گفت و تأکید کرد که عامل این جنایت، به هیچ عنوان نماینده ملت عربستان نیست.

ملک سلمان پادشاه عربستان نیز جمعه شب در تماسی تلفنی از رئیس جمهوری آمریکا دلجویی کرد.

پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا روز جمعه گذشته شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه‌ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند.

این دومین تیراندازی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در هفته گذشته بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.