به گزارش تارنمای شبکه المنار لبنان، شیخ «علی دعموش» با اشاره به سخنان مداخله جویانه "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا که جنبش مردم لبنان را فرصتی برای فشار بر حزب الله و بیرون راندن آن از معادلات لبنان قلمداد کرده بود، گفت: این سخنان نشان می دهد که دولت آمریکا با کمک مزدوران خود در لبنان، قصد دارد بر موج اعتراض مردم سوار شود و از خیابان و مشکلات مردم سوء استفاده کند.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا در این راه از تمام فشارهای مالی و اقتصادی و سیاسی و رسانه ای استفاده کرد تا طرح و توطئه خود در لبنان را به پیش ببرد که مهم ترین هدف آنها نیز شکستن معادله سیاسی است که در نتیجه انتخابات پارلمان لبنان رقم خورد تا حزب‌الله و هم‌پیمانانش را از دولت بیرون کند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: آمریکا می خواهد دولت جدیدی زیر سلطه خود به وجود بیاورد که فقط دستورات آمریکا و اسرائیل را در لبنان پیاده سازد و کاری به منافع لبنان نداشته باشد و مرزهای لبنان را بنا بر شرایط آمریکا و اسرائیل تعیین ساخته و نفت لبنان را به سود شرکت های آمریکایی استخراج کنند و فلسطینی ها در خارج خاک فلسطین اسکان دهند و مقاومت را به سود اسرائیل از لبنان جدا کنند.

دعموش ادامه داد: تلاش های آمریکا برای تحمیل اهدافش به لبنان موفق نخواهد شد؛ زیرا که آنها با ایستادگی رئیس جمهوری روبرو شده اند و حزب الله نیز در دام آنها گرفتار نشد.

عضو ارشد حزب الله افزود: مخالفت قاطع ما با خواسته های سیاسی آمریکا و آگاهی، حکمت، صبر و استقامت مردم ما و عدم ورود آنها در آشوب و تأکید آنها بر صلح مانع از رسیدن آمریکا به اهدافش شد.

وی گفت: حساسیت شرایط لبنان و بیم از فروپاشی گسترده آن که به سود غرب نیست، باعث شده طرف های داخلی و خارجی که بر موج اعتراض مردم سوار شده اند، نتوانند در رسیدن به اهداف خود موفق شوند و شروط خود را تحمیل کنند و رفته رفته در حال انعطاف به خرج دادن در موضوع دولت هستند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله همچنین هشدار داد که ناتوانی آمریکا در تحقق اهدافش به این معنا نیست که توطئه آمریکا پایان یافته است و چه دولت تشکیل شود و خواه نشود، توطئه آنها پایان نیافته است و ما با آگاهی، صبر، حکمت و هوشیاری مانع از رسیدن آنها به اهدافشان شدیم؛ اما آنها به فشارهای سیاسی، اقتصادی، مالی و سیاسی خود ادامه خواهند داد و از هر فرصتی برای فتنه گری و ایجاد هرج و مرج استفاده خواهند کرد.

دعموش تأکید کرد که با وجود شرایط بد اقتصادی و مالی کشور، اما همچنان فرصت برای عبور از این شرایط با تشکیل دولتی فعال و مطمئن و اتخاذ تصمیمات مناسب و مهم وجود دارد.

در ۵۲ روز گذشته شمار فراوانی از افراد فقیر جامعه لبنان، جوانان و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه‌ ها و مدارس خصوصی و دولتی در بیروت مرکز و شهرهای جنوبی و شمالی این کشور در اعتراض به ساختار سیاسی، سوء مدیریت و فساد مقام‌ها، بیکاری، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی (لیره) و کافی نبودن حقوق و مزایا، تجمع و تحصن کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.