النشره گزارش داد، قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل ‌الحق خاطرنشان کرد: درگیری‌های مسلحانه امری مردود است و اقدام درست عقب‌نشینی همه گروه‌های مسلح و باز گذاشتن عرصه در مقابل دستگاه‌های امنیتی جهت کنترل بر اوضاع است.

وی در ادامه افزود: موضع ما در جریان تظاهرات، همان موضعی است که شهید وسام العلیاوی، آن را ثابت کرد و ما مظلوم بودیم و به ما در این تظاهرات حمله شد.

خزعلی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل طرف‌هایی هستند که در تظاهرات اخیر دستشان به خون عراقی‌ها آغشته شده است و زمان آن فرا خواهد رسید که آنها بهای سنگین آن را چهار برابر بپردازند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از ادعاهای آمریکا در تحریم ما این است که ما در کشتار و سرکوب تظاهرکنندگان نقش داشته‌ایم اما جواب ما به این سخن سخیف این است "اگر یک فرد ناقص به بدگویی از شما زبان باز کرد بدانید شما شخص کاملی هستید".

دبیرکل گروه "عصائب اهل حق" در واکنش به درج نامش در لیست تحریم‌های آمریکا، با لحنی تمسخرآمیز گفت: آمریکایی‌ها در تحریم ما تاخیر داشتند و قرار بود این افتخار را زودتر از این به ما بدهند!

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه چهار شخصیت عراقی به نام‌های خمیس فرحان الخنجر العیساوی، لیث خزعلی، برادرش قیس خزعلی و حسین فلاح اللامی را به بهانه "نقض حقوق بشر و فساد" در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

در همین راستا، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه با اعلام این تحریم‌ها اظهار کرد، این روند ادامه دارد و تحریم‌ها مسؤولان دیگر را نیز شامل خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.