اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس ابتدایی شهری و روستایی شهرستان بجنورد در نوبت صبح و عصر فردا تعطیل خواهد بود.

امروز - سه شنبه- نیز مدارس ابتدایی شهرستان جاجرم در این استان، به دلیل شیوع آنفلوآنزا تعطیل اعلام شده بود.

تعطیلی مدارس این ۲ شهرستان خراسان شمالی در حالی صورت می گیرد که دانشگاه علوم پزشکی این استان با این اقدام مخالفت کرده و حتی سرپرست این دانشگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرده بود که این تعطیلی ها بدون کسب نظر این دانشگاه صورت گرفته است و تعطیلی یکروزه مدراس هیچ تاثیری در مهار بیماری آنفلوآنزا ندارد.  

ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در خراسان شمالی تاکنون منجر به جان باختن ۸ نفر شده است که البته بر اساس اعلام مسوولان، تمام این افراد، بیماری زمینه‌ای داشته و یا جزو گروه های پرخطر از جمله افراد بالای ۶۰ سال و کودکان زیر ۶ سال بوده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: این افراد، در هفته های پیشین فوت کرده اند و در یک هفته اخیر هیچ گزارشی از مرگ بر اثر این بیماری گزارش و اثبات نشده است.

دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: البته داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در استان موجود است که تنها برای موارد شدید و بستری در بیمارستان ها تجویز می شود و در این زمینه هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.