فردین مهرابیان افزود : در هر حال مردم باید همچنان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا رفتارهای بهداشتی را رعایت کنند، فروکش کردن بیماری آنفلوآنزا در گیلان به این معنی نیست که مردم نسبت به پیشگیری از این بیماری بی توجه باشند.

وی اظهار داشت: درحال حاضر، هیچ کمبود داروی آنفلوآنزا در استان گیلان نداشته و مشکلی در این باره وجود ندارد.

مهرابیان با اشاره به ضرورت توجه به رعایت بهداشت به ویژه در واحدهای آموزشی و اماکن عمومی برای پیشگیری از آنفلوآنزا خاطر نشان کرد : آموزش پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا در مدارس از جمله ضرورت هاست که با حضور کارشناسان بهداشتی و مسئولان بهداشتی مدارس،این آموزش ها انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به راههای پیشگیری برای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا نقش مهمی دارد، اضافه کرد: استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و وسایل جداگانه از جمله ظروف و ... در پیشگیری دارای اهمیت است، استراحت در منزل و استفاده از مایعات فروان در کاهش علائم و بهبود بیماری مفید می باشد.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای امسالتا شانزدهم ماه جاری، ۶۳ نفر در گیلان به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند، در این مدت ۲ هزار و ۴۰۹ مورد آنفلوآنزای سرپایی (شبه آنفلوآنزا) در استان گزارش شده که از این تعداد ۸۵۰ بیمار در بیمارستان ها بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

شستن دست ها با آب و صابون و یا تمیز کردن آن با محلول های ضدعفونی کننده در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا نقش مهمی دارد، ضمن اینکه از مالیدن  و تماس دست آلوده به چشم ها، بینی و دهان باید خودداری شود.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است،  ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.