رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز سه شنبه در آئین خاکسپاری این شاعر گفت: ضیاء متولد ۱۳۲۰ و بازنشسته اداره کل گمرک آستارا بود و پس از چند دهه فعالیت ادبی و فرهنگی، در سن ۷۸سالگی به علت بیماری و کهولت سن، چهره در نقاب خاک کشید.

شاپور تشرینی اظهار کرد: ضیاء دو مجموعه شعر با عناوین نگاه تشنه، در سال ۸۲ و زندگی اندیشه بیدار ماست، در سال ۸۸ را منتشر کرد و همواره در شب های شعر شهرستان و استان گیلان حضور فعال داشت.

وی بیان کرد: این شاعر نوه زنده یاد میرزا محمد رحیم طایر آستارایی از شاعران و نویسندگان خوشنام بود و بیشتر اشعار ضیاء با محوریت ادبیات مقاومت و وصف ائمه اطهار (ع) سروده شده است.

آستارا از دیرباز به داشتن مردم با فرهنگ و دارای درصد باسوادی بیشتر نسبت به بسیاری از شهرها مشهور بوده و نیما یوشیج دو سال در این شهرستان به تعلیم و تربیت پرداخته است و در دوره معاصر نیز علاوه بر انجمن شعر و ادب فعال، ده ها شاعر و نویسنده صاحب اثر دارد و اکبر اکسیر مبدع سبک شعر فرانو، از چهره های ادبی مطرح در کشور و فرزند این دیار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری آن ساماندهی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.