سرگئی لاوروف بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا افزود: ما درباه ثبات و مسایل استراتژیک و تسلیحاتی به صورت صادقانه با هم صحبت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره همیشه خوب است و البته نمی توان یک شبه تمام مسایل را حل و فصل کرد، اظهار داشت: باید با گفت وگو و مذاکره به راه حل دست یافت و این حرکت از هرگونه درگیری ما را برحذر می‌دارد.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تداوم اختلاف میان این دو کشور به نفع هیچ کسی نیست، ادامه داد: بنابراین ما به گفت وگوی دو جانبه ادامه می‌دهیم تا بتوانیم روابط را عادی سازیم. می‌دانیم گاهی همکاری ما به خاطر موجی از شک و شبهه مخدوش می‌شود.

لاوروف با اشاره به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا، یادآور شد: می‌گویند ما در انتخابات آمریکا دخالت کردیم اما هیچ شواهدی وجود ندارد. ما بارها خواستار این شده‌ایم که شرکای آمریکایی ما فرصت برخورد با شک و شبهه در انتخابات را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مراسم تحلیف رییس جمهوری ترامپ هم اعلام آمادگی کردیم که با استفاده از کانال‌ها، تمام مسایل را بررسی کنیم و باز هم آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم و تمام مذاکرات را منتشر سازیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.