مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت که زمین لرزه های امروز در شهرستان بهمئی خسارات جانی نداشت اما شماری از منازل مسکونی در روستاها و شهر لیکک را دچار خسارت و ترک خوردگی کرده است.

سید امان الله جهانبین تصریح کرد: به محض وقوع زمین لرزه ۴.۶ ریشتری در لیکک ،تیم های امدادی هلال احمر استان به حالت آماده باش کامل درآمدند و ۲ تیم ارزیاب از این جمعیت به مناطق زلزله زده اعزام شد.

وی با بیان اینکه همچنیان نیروهای امدادی و تیم های ارزیاب در سطح شهرستان بهمئی در حالت آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: با تاکید و دستور حسین کلانتری استاندار و هماهنگی با حوزه معاونت عمرانی و مدیریت بحران استان نتایج ارزیابی از مناطق زلزله زده در حال بررسی و برآرود خسارات نهایی است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دو زمین لرزه بالای ۴ ریشتری در ساعات حدود ۱۱ و ۵۱ دقیقه و همچنین ۱۲ و ۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه امروز در لیکک به وقوع پیوسته است.

جهانبین تاکید کرد: در ساعت های ۱۱:۵۷ و ۱۲:۲ و ۱۲:۱۰ و ۱۲:۲۲ ، ۱۵:۱۵ و ۱۹:۱۱ ،۶ مورد زمین لرزه دیگر در شهر لیکک به ثبت رسیده است.

زمین لرزه ۴.۶ ریشتری لیکک در عمق ۱۷ کیلومتری و در فاصله ۱۰ کیلومتری لیکک، ۲۴ کیلومتری جایزان در خوزستان و۳۳ کیلومتری لنده در کهگیلویه وبویر احمد به وقوع پیوست.

همچنین زمین لرزه ۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

محل وقوع زمین لرزه دوم لیکک در فاصله ۱۴ کیلومتری لیکک در کهگیلویه وبویر احمد،۲۷ کیلومتری جایزان در خوزستان و ۳۲ کیلومتری لنده در کهگیلویه وبویر احمد بوده است. 

شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به لحاظ موقعیت جغرافیایی به شهرستان بهبهان در استان خوزستان نزدیکتر است اما در نقشه استانی جزئی از استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بهمئی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.