محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص حمایت برخی کشورها و اشخاص از ایجاد ناآرامی در کشور گفت: خیلی از کشورها مخصوصا آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای ارتجاع منطقه و برخی کشورهای اروپایی روی این اتفاقی که در آبان ماه رخ داد خیلی حساب باز کردند؛ برنامه ویژه درست کردند، مصاحبه کردند و اینکه این داستان ظرف ۴۸ ساعت پایان پذیرفت، آنها را به هم ریخت و حالا برای اینکه آن حرف‌های گذشته را جبران کنند متوسل به اظهاراتی شده‌اند که پراکنده‌گویی است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست/ در سفر روحانی به ژاپن پیغام خاصی مطرح نیست

وی ادامه داد: اول از همه ما باید از همه ارگان‌ها و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر کنیم که در یک زمان کوتاه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند. البته کار بزرگتر را مردم انجام دادند که در سراسر کشور بصورت میلیونی به میدان آمدند و مخالفت خود را با اینگونه روش ها و تخریب‌ها اعلام کردند. طبیعی است که چنین اقداماتی اقتدار کشور، مردم و نظام ما را می‌رساند و از طرف دیگر در مقابل دشمنان ما منفعل شدند و مواردی را می‌گویند و موضع ما در قبال این اظهارات روشن است و ما کشورها را در این نوع شرایط خوب می‌شناسیم و مراودات خود را نیز بر همین اساس تنظیم می‌کنیم. 

واعظی در پاسخ به سوالی درباره درخواست رئیس جمهور فرانسه پیرامون بازگرداندن دو زندانی فرانسوی در ایران، گفت: اگر رئیس جمهور فرانسه تبادل فرانسوی‌هایی که در ایران بازداشت هستند را خواستار است، باید مراحلش در قوه قضائیه طی شود، وقتی مراحل طی شد، ما باید بگوییم نتیجه اش چه هست و به آن‌ها منتقل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه بحث تبادل زندانی‌ها چیز جدیدی نیست و در چهل سال گذشته با کشور‌های مختلف انجام شده است، اظهار داشت: موضوع تبادل زندانیان با هیچ کشوری بسته نیست، اما به این معنی نیست که اگر کسی در جایی خلاف کرد، قوه قضائیه به آن رسیدگی نکند.

وی درباره لوایح مرتبط با "اف. ای. تی. اف" نیز گفت: با مجلس و مجمع تشخیص نیز تعامل داریم، امیدواریم در شرایط خاص فعلی هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نوعی به مسئله لوایح مرتبط با اف. ای. تی. اف نگاه کنند که مشکل حل شود.

واعظی، درباره کم و کیف سفر رئیس جمهور به ژاپن هم گفت: دعوت رسمی بعد از سفر آقای آبه شینزو به تهران مطرح شد؛ همچنین، چون ایران به اجلاسی در مالزی دعوت شده است، اعلام کرده ایم بعد از این سفر اگر شرایط آماده باشد، آمادگی داریم به ژاپن سفر کنیم؛ الان احتمالا فرستاده ویژه ژاپن در تهران است و اگر هماهنگی‌ها انجام شود این سفر اواخر هفته آینده صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این سفر پیام خاصی فرستاده می‌شود؟ گفت: پیغام خاصی نیست و تنها یک سفر دوجانبه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.