اشتفان شلتس امروز(۲۰ آذر) در دیدار با شهردار سنندج، با اشاره به اینکه هدف عمده سفر ما به شهر سنندج این است که حوزه های مختلف را شناسایی کنیم، اظهار کرد: سنندج از دو جنبه برای ما جالب توجه است، این شهر از نظر توپوگرافی شباهت زیادی به اتریش دارد.

وی با اشاره به اینکه سنندج و وین دو ابر قدرت موسیقی به حساب می آیند، افزود: دولت اتریش علاقه زیادی در حفظ و استمرار قرار داد برجام دارد و در تلاش هستیم که منافع اقتصادی که در برجام وعده داده شده و مردم منتظر آن بودند را محقق کنیم.

سفیر اتریش در ایران، بیان کرد: کشور ما دو مسیر راه در پیش دارد از جهتی عضو اتحادیه اروپا است که تلاش خواهیم کرد از تمام اقدامات اعضای اتحادیه پیروی کنیم و از جهتی نیز می خواهیم با ایفای سهم خود به صورت دو جانبه با ایران همکاری های مشترکی را تعریف کنیم.

وی ذکرکرد: در این سفر به استان کردستان با نمایندگان منتخب مردم استان در زمینه های مختلف همکاری هایی را آغاز می کنیم.

سفیر اتریش در ایران، افزود: در نسل جدید همکاری و تبادل بین شهرها، دیگر آن رویه سنتی در جهان وجود ندارد و به جای عقد قرار داد به صورت خواهرخواندگی شهرها در حوزه های مختلف همکاری هایی از جمله در بحث پسماند و حمل و نقل با همدیگر انجام می دهیم.

شلتس گفت: تبادل تجربه هزینه و تحریم ندارد بلکه با اقدامات و فناوری هایی که کشور ایران در اختیار دارد می توان برای بهره وری بیشتر از انرژی، از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به وجه متمایز ایران و اتریش، بیان کرد: وجود موسسه فرهنگ اتریش تنها موسسه فرهنگی غربی در تهران است که سال گذشته ۱۳۰ مناسبت فرهنگی را برگزار کرده و این می تواند همکاری و آمادگی بین ایران و اتریش را فراهم کند.

سفیر اتریش در ایران، خاطرنشان کرد: اتریش تنها کشور غربی است که نیاز به اخذ مجوزهای مختلف ندارد و به دلیل اعتماد عمیق بین ایران و اتریش می توان مناسبت های فرهنگی مشترکی را به وجود آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.