به گزارش واشنگتن پست، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در محل وزارت خارجه این کشور ادعا‌های وا‌هی گذشته خود در رابطه با ایران را تکرار کرد.

پمپئو در این کنفرانس خبری به آزادی تبعه آمریکایی «ژیو وانگ» از زندان در ایران اشاره کرد و گفت که آزادی همه زندانیان از اولویت‌های دولت آمریکاست.

در همین ارتباط، پمپئو در پاسخ به این سوال که «آیا شما از سوی ایران نشانه‌ای دریافت کرده‌اید که پس از آزادی وانگ، مذاکرات گسترده‌تری برای تبادل زندانیان انجام شود؟» اینطور جواب داد: «من امیدوارم که آزادی وانگ و مسعود سلیمانی به گفت‌وگو‌های گسترده‌تر درباره آزادی زندانیان دیگر در ایران منجر شود».

پمپئو در ادامه این کنفرانس به تازه‌ترین تحریم‌های واشنگتن علیه ایران پرداخت و مدعی شد: «تا زمانی که رفتار مخرب ایران ادامه داشته باشد، فشار حداکثری آمریکا علیه ایران باقی خواهد ماند».

گفتنی است، وزارت خزانه‌داری آمریکا دقایقی قبل از برگزاری کنفرانس خبری، خبر از تحریم ۵ نهاد و دو کشتی مرتبط با ایران داده بود.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در رابطه با تحریم یک شرکت کشتیرانی چین تاکید کرد که واشنگتن با سایر کشور‌ها درباره اجرای تحریم‌های علیه ایران صحبت کرده و چین هم عضوی از این کشور‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: آمریکا باز هم ایران را تحریم کرد

وزیر خارجه آمریکا در ابتدای نشست خبری خود، به خانواده قربانیان حمله عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به پایگاه «پنساکولا» در ایالت فلوریدا تسلیت گفت.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در حالی مردم را نشانه رفته که سران آمریکا در بعضی از سخنرانی‌ها، خود را حامی مردم ایران معرفی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.