روزنامه خبرورزشی نوشت: دکتر کاوه ستوده درباره اتفاقات یکی از عجیب‌ترین دیدارهای این تیم در طول مدت زمانی که او در این تیم فعالیت پزشکی می‌کند با ما همکلام شد. حضور او لب خط و بحث‌هایی که بین او و وریا غفوری در حین تعویض فرشید باقری رخ داد، شائبه‌هایی را به وجود آورده بود که دکتر استقلال دستورات تاکتیکی برای تیم صادر می‌کرده. این در حالی بود که بهزاد غلامپور و جواد زرینچه روی نیمکت استقلال نشسته بودند.

حقیقت دارد شما در ارنج و ترکیب تیم نقش داشتید؟

به هیچ عنوان! من سالیان سال است در استقلال حضور دارم و با مربیان زیادی همکاری داشته‌ام. از تاکتیک و ارنج فوتبالی به شکل تجربی آشنایی دارم ولی هرگز در تیم بزرگ و پرطرفداری مانند استقلال این اجازه را به خودم نمی‌دهم در امور تاکتیکی دخالت کنم.

پس ترکیب را چه کسی چید؟

بزرگترهای تیم از شب قبل از بازی در این باره با هم حرف می‌زدند و در نهایت صبح روز بازی با مشورتی که در حضور بزرگترهای تیم صورت گرفت ارنج اصلی اتخاذ و به ناظر بازی داده شد. این موضوع هیچ ارتباطی به من و سایر اعضای کادر پزشکی نداشت.

چرا در حین تعویض‌ها شما لب خط می‌رفتید؟

شرایط بازی این‌طور ایجاب کرد. در واقع با توجه به وضعیت ملتهبی که روی سکوها وجود داشت من در چند مورد لب خط رفتم.

مگر بهزاد غلامپور یا جواد زرینچه نبودند؟

غیر از این دو نفر من، یک فیزیوتراپیست و تدارکاتچی تیم تنها افرادی بودیم که کنار بازیکنان ذخیره حضور داشتیم. جو سکوها به شکلی بود که مردم دوست نداشتند زرینچه و غلامپور کنار خط بروند. البته غلامپور دو بار این کار را کرد ولی اعتراض‌های سکوها به قدری مستقیم و شدید بود که دوستان ترجیح دادند دیگر از سر جای خود بلند نشوند.

در حین تعویض باقری چه اتفاقی رخ داد که شما لب خط با وریا بحث می‌کردید؟

از درون زمین به ما گفته شد پای میلیچ درد می‌کند و وریا این موضوع را با اشاره به پایش به ما گفت و من رفتم و از او سؤال کردم و وریا گفت فرشید باقری را برای ورود به زمین آماده کنیم. بعد وقتی تدارکات تیم برگه تعویض را برای داور چهارم برد میلیچ حرفش را تغییر داد و گفت می‌تواند درون زمین بماند. برای همین باز من لب خط رفتم وقتی از این موضوع مطمئن شدم وریا گفت آرش رضاوند را به جای او بیرون ببریم.

چطور مردم به شما اعتراض نمی‌کردند؟

خب هواداران محترم استقلال به بنده محبت داشتند. دقایقی بعد هم فرشید اسماعیلی به ما گفت احساس می‌کند اگر در زمین بماند مصدوم می‌شود و باز هم من لب خط رفتم و دوباره برگشتم تا مرتضی تبریزی را آماده کنم.

در گوش تبریزی چه می‌گفتید؟

با توجه به اینکه این بازیکن مدتی بود به میدان نمی‌رفت داشتم از نظر ذهنی و روانی با او حرف می‌زدم تا آماده اش کنم، فقط همین!

یک بار هم گزارشگر بازی شما را با دکتر نوروزی اشتباه گرفت!

بله! متأسفانه گزارشگر بازی کم‌تجربه بود و مرا دکتر نوروزی خطاب کرد در حالی که اصلاً دکتر نوروزی لب خط نبود و روحش از اتفاقات کنار زمین بی‌خبر بود.

بازی را چطور دیدید؟

متأسفانه در دقایق آخر و در روزی که بچه‌های ما لایق برد بودند با یک تصمیم اشتباه داور ۲ امتیاز مسلم را از دست دادیم. امیدوارم با بازگشت استراماچونی این وضعیت هر چه زودتر به پایان برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.