منبعی در وزارت خارجه روسیه می‌گوید که «ژیزه آندرس وُن گایا» سفیر آلمان در مسکو، امروز (پنجشنبه)‌ به این وزارتخانه احضار شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این منبع، وزارت خارجه روسیه مراتب اعتراض خود به اقدام دولت برلین در اخراج دیپلمات‌های روس از این کشور را به سفیر آلمان اعلام کرد.

این منبع همچنین گفت: «سفیر  آلمان به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا اقدامات متقابل و تلافی‌جویانه به اخراج دیپلمات‌ها [از برلین] به اطلاع وی برسد».

دولت آلمان چند روز پیش با متهم کردن روسیه به دست داشتن در قتل یک تبعه گرجستانی در برلین، دو دیپلمات روس از سفارتخانه این کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرده و از آلمان اخراج کرد .

این شهروند گرجستانی، «زلیمخان خانگوشویلی» فرمانده یک واحد از نیروهای شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بود که اواخر ماه آگوست سال جاری میلادی (یکم شهریور) در برلین به قتل رسیده بود.

دفتر دادستانی کل آلمان مدعی است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «افرادی مرتبط با دولت روسیه یا چچن» در این ترور دست داشته‌اند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آلمان، بیان داشت ادعای نقش داشتن دولت روسیه در قتلی که در برلین رخ داده کاملاً بی‌اساس است و هیچ سوظن جدی درخصوص دخالت روسیه در این قتل وجود ندارد و این مسئله هیچ ارتباطی به مقامات روس ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.