علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، شامگاه چهارشنبه ۲۰ آذرماه در پردیس چارسو محل برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم «سینماحقیقت» حاضر شد و به تماشای مستند «جایی برای فرشته ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری نشست که مستندی درباره دختران تیم ملی اسکیت هاکی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ساخت فیلم های ورزشی گفت: این برای اولین بار است که به سینما می آیم و برایم اتفاق جالبی است. باید بگویم من به ورزش بانوان خیلی علاقه‌مندم چراکه می توانیم در ‌ورزش بانوان افتخارات زیادی کسب کنیم وقتی هم که آقای کاوه صدقی سرمربی این تیم به من گفتند چنین فیلمی ساخته شده خوشحال شدم و به اینجا آمدم. فضای این جشنواره و این سینما هم برایم بسیار جالب است چون اصولاً ما به قدری غرق در مسایل کاری‌مان می شویم که وقت نمی‌کنیم به سینما برویم از همین رو می‌توانم بگویم اینجا سینمای جالبی است ضمن اینکه این حجم از استقبال مردم برایم قابل توجه بود.

کفاشیان توضیح داد: به نظرم در زمینه ورزش، مستندهای کمی ساخته شده البته پیش از این شاهد فیلم هایی در زمینه ورزش‌های مورد علاقه مردم مثل فوتبال بودیم ولی به نظرم ساخت چنین فیلم‌هایی برای بانوان می تواند تحولی در رشته های ورزشی آنها ایجاد کند و باعث مدال آوری شود. هرچند چنین کاری بسیار ارزنده‌ است اما بیشتر فیلم هایی درباره ورزش آقایان ساخته می‌شود.

وی عنوان کرد: هرچند رقابت های ما و دریافت مدال در آسیا در حوزه ورزش مردان بسیار سخت است چون ۴۶ کشور در آسیا داریم که ۴۰ کشور در حوزه ورزش آقایان و ۱۰ کشور در ورزش بانوان فعال هستند با این وجود خانم های ما با انگیزه هستند بنابراین اگر مستنداتی با محوریت ورزش بانوان ساخته شود باعث می‌شود خانم ها انگیزه بگیرند و ما از بهترین کشورهای مدال آور ورزش شویم. اصلا اگر کشورهایی را که در راس مدال آوران المپیک و ... هستند، بررسی کنیم متوجه می‌شویم بخش زیادی از آن مدال ها مربوط به بانوان است مثل چین و ژاپن. ما هم می توانیم مدال کسب کنیم چون خانم های ما استعداد دارند و در هر رشته‌ای که حضور پیدا کرده‌اند بعد از مدت کوتاهی توانسته‌اند افتخار کسب کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.