هیل گزارش داد، این دستور اجرایی، یهودیان را به عنوان یک گروه قومی و نه یک گروه مذهبی به رسمیت می‌شناسد؛ اقدام جنجالی که اختیارات وسیعی به وزارت آموزش برای واکنش نشان دادن به رویدادهای مربوط به یهود ستیزی در کالج‌ها و دانشگاه‌ها طبق قانون حقوق مدنی ۱۹۶۴ میلادی می‌دهد.

جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید که خود یک یهودی است، در نوشتاری برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت: هنگامی که اخبار مربوط به این دستور اجرایی درز پیدا کردند بسیاری بدون درک هدف آن شروع به انتقاد کردند. این دستور اجرایی یهودیان را به عنوان یک ملیت تعریف نمی‌کند. این دستور تنها می‌گوید که یهودیان از نظر خصوصیات قومی و نژادی و یا ملی مورد تبعیض قرار گرفته و مستحقق هستند تا بر اساس قانون مقابله با تبعیض از آنها دفاع شود.

گروههای یهودی که برخی از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به عنوان یهود ستیزی توصیف کرده بودند، ضمن انتقاد از این دستور اجرایی آن را تلاشی گمراه کننده برای سرکوب یهودستیزی دانستند.

شورای دموکراتیک یهودیان آمریکا که ترامپ را بزرگترین تهدید برای یهودیان آمریکایی خوانده، اقدام ترامپ برای امضای این دستور را ریاکارانه خواند.

کوشنر در ادامه مقاله خود نوشت: این دستور  تعریف یهود ستیزی را به عنوان تعریف مطرح شده در ائتلاف بین‌المللی یادبود هولوکاست در سال ۲۰۱۶ میلادی برمی‌گزیند. ائتلاف بین‌المللی یادبود هولوکاست آن چیزی را که دولت ما علنا ابراز کرده به طور کاملا شفاف توضیح داده و آن این است که ضد صهیونیسم همان یهود ستیزی است. گنجاندن این عبارت با مثال‌های امرزوی راهنمای خوبی برای نهادها برای اجرای مفاد قانون حقوق مدنی است.

وی نوشته است: این در بین یهودستیزان برای توجیه رفتار تبعیض آمیزشان باب شده که می‌گویند اقداماتشان انتقاد از یهودیان نیست بلکه انتقاد از اسراییل است؛ این دروغی بیش نیست. به ویژه در دانشگاهها جایی که تبعیض و آزار و ارعاب دانشجویان یهودی رایج شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.