«برایان هوک» در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه خبری «الجزیره» قطر، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را برای «تضمین امنیت ایالات متحده آمریکا» دانست. 

 

هوک که در دوحه است در حاشیه «سمینار دوحه» گفت: اقدامات ایران بر خلاف منشور سازمان ملل متحد است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه برای مجازات این کشور بلکه برای تضمین اهداف امنیت ملی ما است تا به سلاح اتمی دست پیدا نکند. همچنین برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در منطقه و ادامه گروگان‌گیری این کشور است. 

 

اشاره هوک به «گروگان‌گیری»، بازداشت افراد مرتبط با آمریکا در ایران است که عموما به اتهام جاسوسی بازداشت و محاکمه می‌شوند. 

این مقام آمریکایی در ادامه گفت، «ما آماده‌ایم که تحریم‌های ایران را برداریم و روابط دیپلماتیک با آن را از سر بگیریم در صورتی که به توافقی بهتر با آن دست پیدا کنیم که بتواند با تهدیدهای این کشور برای امنیت و صلح منطقه مقابله کند». 

هوک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست فشار حداکثری چقدر بر ایران موثر بوده گفت، «ایران یک سال و نیم مقابل دو گزینه بود. اینکه به میز مذاکره باز گردد یا شاهد باشد که اقتصادش فرو می‌پاشد... یکی از گزینه‌هایی که سمینار دوحه بر آن متمرکز است، همین گفت‌وگوست... ایران به انتخاب گزینه‌های غلط ادامه می‌دهد و گزینه فروپاشی اقتصاد را انتخاب کرد». 

او در پاسخ به سوالی دیگر درباره تبادل زندانیان با ایران گفت، کشورش از این اقدام خرسند است و امیدوار است که این، گامی برای آزادی زندانیان دیگر باشد و گفت که چهار یا پنج آمریکایی دیگر در ایران بازداشت هستند... اما این مسئله به ایران باز می‌گردد. شیوه ما با ایران از دو طریق است. یک از طریق دیپلماسی و دوم از طریق اقتصادی و فشار بر ایران تا بتوانیم به توافقی خوب دست پیدا کنیم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.