کانال دولت بهار، منتسب به حامیان محمود احمدی نژاد، فیلمی از اظهارات سیدحمید روحانی، را منتشر کرده است. در این فیلم روحانی نقل قولی را از زبان حجت الاسلام مسیح مهاجری نقل می کند و می گوید« آقای مسیح مهاجری در ملاقاتی که با من داشت گفت، آقای هاشمی به من گفته نباید بگذاریم بار دیگر احمدی نژاد رای بیاورد و به هر قیمتی باید باعث شکست او شویم. اقای مهاجری می گفت من از آقای هاشمی پرسیدم چه کسی بعد از ایشان می‌تواند به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح باشد که هاشمی جواب می دهد احمدی نژاد نیاید، هر خری بیاید عیب ندارد.» 

وی در ادامه می گوید: «من در جواب آقای مهاجری گفتم یعنی هاشمی می گوید یک خر بیاید و ایران را به اسطبل تبدیل کند اما احمدی نژاد نیاید.»

اما آیا روایت و نقل قول حمید روحانی از سخنان مسیح مهاجری و آیت الله هاشمی صحت دارد؟ 

حجت الاسلام مهاجری در پاسخی که به خبرآنلاین داده است، گفت: «همان ۱۱سال قبل که سیدحمید این حرف را گفت و در فضای مجازی منتشرکرد، جوابش را دادم و توضیح دادم که این جمله مربوط به آقای هاشمی رفسنجانی نیست واصولا ایشان چنین ادبیاتی نداشتند ولی سیدحمید اقدامی برای تصحیح نکرد. اصل اینکه آقای هاشمی رفسنجانی قبول نداشتند احمدی نژادرئیس جمهور شود درست است ولی آن جمله بعدی از ایشان نیست.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.