عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از این شمار هشت شکایت به محل خرید اشاره شده بود که بررسی‌های بیشتری از فروشگاه‌های گزارش شده انجام شد اما مورد دیگری پیدا نشد.

وی بیان کرد: هرچند دامنه وجود کیک‌های آلوده در استان بوشهر محدود است اما براساس گزارش‌های دریافتی گشت‌هایی برای بررسی این موضوع در استان راه‌اندازی شده است.

خواجه‌ئیان افزود: با توجه به اینکه برای اطمینان از وجود قرص باید کیک‌های بسته بندی شده باز شوند، بازرسی‌ها را طوری انجام می‌دهیم که فروشندگان دچار خسارت نشوند.

معاون امور بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تاکنون موردی از مصرف یا مسمویت با خوردن کیک‌های آلوده به قرص در این استان گزارش نشده است  اما با این وجود سلامتی مردم برای ما مهم است به همین دلیل گشت‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد.

خواجه ئیان گفت: از مردم می‌خواهیم تا زمانیکه بررسی‌ها به نتیجه برسد از مکان‌های معتبر خرید کنند و قبل از مصرف درون آن را بررسی کنند و اگر مورد مشکوکی دیدند به واحدهای بهداشتی یا شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند تا پیگیری شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: منشا کیک‌های حاوی قرص تا حدی مشخص شده و پیگیری‌ها ادامه دارد و در یکی از کشورهای همسایه نیز این مورد دیده شده است.

ایرج حریرچی روز شنبه در حاشیه مراسم هفته پژوهش در سازمان بیمه سلامت افزود: در مورد این کیک ها مشخص شده که در هیچ کارخانه یا شرکت توزیع کیک این اتفاق رخ نداده و امکان ندارد در فرایند پخت کیک در حرارت بالا قرص ها سالم بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.