رضا رحمانی در جلسه ای در خصوص مشکلات خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مشکلات ارزی خودروسازان در مقطعی حل شد و با پیگیری‌های مجموعه وزارت صمت بانک‌ها نیز همکاری می کنند، اما باید در تصمیم گیری‌ها اولویت‌ها را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه به مشکلات حوزه صنعت آگاه هستیم، تصریح کرد: تأمین نقدینگی مهمترین مساله حوزه صنعت است و اتفاقاً یکی از برنامه های محوری هفت گانه امسال ما تأمین مالی نیز هست.وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی صنعت خودرو را صنعتی پیشران نامیدند، اضافه کرد: وزارتخانه با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی مطالعات و پژوهش‌های مختلفی را در حوزه تامین مالی صنعت انجام داده است.

تامین نقدینگی خودروسازان از محل تسهیلات بانکی بهترین شیوه است
رحمانی با تأکید بر اینکه باید منابع مالی جدید به خودروسازان تزریق بشود، گفت: راه‌های متفاوت تامین مالی را بررسی کرده ایم و در شرایط کنونی تامین نقدینگی از محل تسهیلات بانکی بهترین شیوه است.وی با بیان اینکه در حوزه خودرو اصلاحات کلان آغاز شده است، گفت: از واگذاری‌ها حمایت می کنیم.

برای واگذاری سهام و اموال غیرتولیدی خودروسازان آمادگی کامل وجود دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در خودروسازی ها فقط تک بعدی به بحث نقدینگی نپرداختیم، اضافه کرد: برای واگذاری سهام و اموال غیر تولیدی خودروسازان آمادگی کامل وجود دارد و تمام زمینه‌ها نیز آماده شده است.
رحمانی در پایان با تأکید بر اینکه هیچ علاقه و انگیزه ای برای سهامداری در حوزه خوودروسازان وجود ندارد، گفت: دشمنان ما برای آسیب رساندن به صنعت خودرو برنامه ریزی کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.