اسپوتنیک گزارش داد، اخیرا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، این کشور بعد از چند ماه مذاکره تجاری با چین سرانجام با این کشور توافقی چندمرحله‌ای حاصل کرده که در مرحله اول منجر به کاهش بخشی از تعرفه‌های واشنگتن بر واردات کالاهای چینی می‌شود. با این حال این اتفاق انتقادهایی را در پی داشت. چاک شومر این توافق تجاری اعلام شده از سوی ترامپ را محکوم کرد.

شومر بلافاصله بعد از مشخص شدن جزئیاتی از توافق مذکور در توئیتی اعلام کرد، ترامپ آمریکا را به چین "فروخته است" و این که او "فرد قابل اعتمادی برای انجام درست کارها در راستای منافع کارگران و شرکتهای آمریکایی نیست".

شومر در بیانیه خود، توافق مذکور را "ضعیف" و این حرکت ترامپ را "تسلیم شدن به چین" دانسته است.

با این حال ترامپ نیز در توئیتی جوب شومر را داد و ضمن توصیف وی با لفظ "چاک گریان" سوابق این سناتور آمریکایی در قبال چین را نیز محکوم کرد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: "چاک شومر در زمان دولت اوباما سالها نشست و تنها دزدیدن چین از آمریکا را تماشا کرد. حالا حتی بدون آنکه اصلا آن سالها را ببیند شروع به حمله به توافق بزرگ جدید ما با چین کرده است. این خیلی بد است چاک گریان!"

در پی انعقاد این توافق چندمرحله‌ای میان آمریکا و چین یک سری تعرفه‌های جدیدی که قرار بود در روزهای اخیر اعمال شوند لغو شده و بخشی از تعرفه‌هایی که قبلا اعمال شده بودند کاهش یافتند. در ازای این اقدام نیز چین پذیرفت حجم بیشتری از محصولات کشاورزی آمریکایی را خریده و بخشی از تعرفه های خود علیه کالاهای آمریکایی را لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.